بافت فرسوده در نقاط مختلف شهر کرمانشاه با یک زلزله چند ریشتری فرو خواهد ریخت و به تلی از خاک مبدل می‌شود که این می‌تواند زنگ خطری برای مسئولان باشد

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

حجت‌الله دمیاد استاندار کرمانشاه  گفت: بافت‌ فرسوده کرمانشاه یک ظرفیت سه‌ضلعی است که شرایط برد و سوددهی برای سرمایه‌گذار، ساکنان و مدیریت شهری فراهم می‌کند.

به‌گفته استاندار کرمانشاه، از 9 هزار و 500 هکتار مساحت کرمانشاه، در یک‌هزار و 228 هکتار آن بافت فرسوده وجود دارد که 365 هکتار آن در مرکزیت است.

رئیس سازمان به‌سازی و نوسازی بافت فرسوده شهر کرمانشاه نیز گفت: متولی اصلی بحث نوسازی و به‌سازی بافت فرسوده وزارت راه و شهرسازی است.

پیمان رحیمی گفت : انبوه‌سازی‌هایی که به‌شکل واحدهای تجاری صورت گرفته، بیشتر در مناطق مرکزی شهر است و خارج از این شکل نیز نمی‌توان برای آن تصمیم گرفت.

رئیس سازمان به‌سازی و نوسازی بافت فرسوده شهر کرمانشاه تاکید کرد: باید به فکر این باشیم افرادی که در این واحدهای فرسوده زندگی می‌کنند، صاحب واحدهای مسکونی مقاوم شوند و این سود نصیب آن‌ها نیز بشود تا از این وضعیت نابسامان خارج شوند.

وی معتقد است، افرادی که در این مناطق سرمایه‌گذاری می‌کنند، باید با سودهای بالا تشویق شوند تا به‌سمت قسمت‌های حاشیه‌ای شهر که در آن‌جا ساخت و ساز رواج بیشتری دارد، کشیده نشوند.

وی اعطای امتیازاتی از لحاظ ارتفاعی برای تشویق سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در بافت فرسوده را به‌عنوان یکی از راه‌کارهای اجرایی برای تسریع نوسازی بافت‌های فرسوده مطرح کرد.

رحیمی ابراز داشت: در سال‌های گذشته وزارت مسکن و شهرسازی سابق 50 درصد هزینه‌های پروانه ساخت را خودش متقبل می‌شد و 50 درصد این هزینه را برعهده شهرداری گذاشته بود که این امر به‌وضوح موجب تسریع در امر بازسازی بافت‌های فرسوده در مناطقی از شهر کرمانشاه از جمله خیابان سعدی و منزه شد.

به گفته وی، در حال حاضر یک سال است که وزارت راه و شهرسازی سهم 50 درصدی را از عهده خود برداشته و شهرداری به‌دلیل هزینه‌های بالای آن مجبور است این 50 درصد را از مردم دریافت کند که این امر موجب کند شدن روند بازسازی شده است.

رئیس سازمان به‌سازی و نوسازی بافت فرسوده شهر کرمانشاه گفت: باید کاری کرد که سرمایه‌گذاری در مناطق دارایبافت‌های فرسوده باصرفه‌تر از حاشیه‌های شهر باشد./س


برچسب ها: کرمانشاه ، بافت ، فرسوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.