اصفهان/

منحنی تجارت دو کشور ایران و چین باید همواره صعودی تا بینهایت ادامه داشته باشد

مسوول دفتر وزرات امور خارجه استان گواندوم چین گفت:نمودار حجم مبادلات دو کشور ایران و چین باید صعودی و تا بینهایت ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، «فو لانگ»«fulang » در دیدار با عضو هیات رییسه اتاق اصفهان به وجود فضای خالی بین تجارت دو کشور چین و ایران اشاره کرد و گردشگری را یکی از محورهای مهم توسعه همکاری دو استان اصفهان و گواندوم برشمرد و گفت:برگزاری نمایشگاه توانمندی دو استان گواندوم و اصفهان و همچنین تبادل هیات های تجاری می تواند به توسعه همکاری های اقتصادی دو کشورکمک کند.

وی از برگزاری نمایشگاه توانمندی استان گواندوم در ماه آینده میلادی خبر داد و گفت:این استان می تواند با اصفهان همکاری نزدیکی در بخش استخراج مواد معدنی و تامین مواد اولیه داشته باشد.

مسوول دفتر وزرات امور خارجه استان گواندوم چین از آمادگی تهیه فیلم مستند از ظرفیت های گردشگری استان اصفهان توسط شبکه های تلویزیونی چین خبر داد.

عضو هیات رییسه اتاق اصفهان در این جلسه گفت:استان اصفهان با داشتن بیش از 8 هزار واحد صنعتی و تولید 70 درصد فولاد و 25 درصد منسوجات همواره نقش مهمی در تجارت خارجی ایران دارد.

«ابوالقاسم سرتیپی» به میزبانی استان اصفهان از استان گواندونگ جهت تهیه فیلم مستند از ظرفیت های گردشگری در ماه آینده خبر داد .

وی به بررسی مسایل و مشکلات حقوقی بازرگانان ایرانی و چینی اشاره کرد و گفت:آموزش قوانین تجاری و سرمایه گذاری چین به بازرگانان ایرانی و راههای تسهیل مبادلات تجاری می تواند به افزایش سطح مبادلات بیانجامد.

وی تسهیل در رفت و آمد بازرگانان ایرانی به چین را خواستار شد و گفت:وجود برخی از مسایل و مشکلات در پیگیری حقوق بازرگانان ایرانی نیازمند همکاری بیشتر دفاتر وزرات امور خارجه چین در استان ها برای رفع آن می باشد .

سرتیپی با تاکید بر تبادل گردشگر بین دو استان گواندوم و اصفهان گفت:باید از این فرصت برای توسعه همکاری های اقتصادی در بخش های مختلف از جمله صنعت گردشگری استفاده کنیم./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.