به منظور کنترل و کاهش آسیب های ناشی از بلایای طبیعی و حوادث غیر مترقبه ،5 پایگاه ویژه پشتیبانی و مدیریت بحران در شمال تهران راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران، عزیزاله رجب‌زاده رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در بازدید از منطقه یک که با حضور مجتبی یزدانی شهردار منطقه یک و دیگر مدیران شهری با هدف بررسی مسائل مختلف اجرای پروژه تکمیل طرح احداث پایگاه‌های پشتیبانی مدیریت بحران نواحی تهران برگزار شد با بیان این خبر اظهار داشت: پنج پایگاه جدید پشتیبانی مدیریت بحران در منطقه یک تهران احداث و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که به این ترتیب کمبود پایگاه‌های مدیریت بحران نواحی منطقه یک برطرف خواهد شد.
 
وی گفت: با توجه به ضرورت برخورداری هر ناحیه شهر تهران از یک پایگاه پشتیبانی مدیریت بحران جهت استقرار ستاد مدیریت بحران ناحیه و اجرای برنامه‌های متنوع پیشگیری، آمادگی، آموزش و ذخیره اقلام امدادی و عدم برخورداری پنج ناحیه منطقه یک از پایگاه مدیریت بحران، عملیات احداث سه پایگاه در سه ناحیه این منطقه از چندی پیش با اختصاص زمین مناسب  از سوی شهرداری منطقه یک آغاز شده و دو زمین مناسب  برای احداث دو پایگاه دیگر نیز در جریان این بازدید مشخص شد و برای احداث مورد تایید قرار گرفت.
 
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تاکید کرد :تمامی نواحی تهران باید از پایگاه مدیریت بحران برخوردار شوند و عملیاتی شدن ستاد مدیریت بحران نواحی و اجرای ماموریت‌های ترسیم شده برای آنها منوط به برخورداری از این پایگاه‌هاست.
 
وی افزود: 100 پایگاه احداث شده مدیریت بحران در نواحی شهر تهران در واقع سرمایه‌های اصلی و گرانقدر مدیریت بحران هستند که باید به سرعت، عملیاتی شده و به خصوص در زمان قبل از بحران منشا اجرای طرح‌های مختلف آموزشی، پیشگیرانه و ارتقای توان آمادگی باشند.
 
مجتبی یزدانی شهردار و رئیس ستاد مدیریت بحران منطقه یک نیز ضمن تقدیر از اقدامات و پیگیری سازمان در عملیات احداث پایگاه‌های جدید مدیریت بحران در منطقه یک، پرداختن به مسائل مدیریت بحران را از دغدغه‌های اصلی شهرداری منطقه یک دانست و تاکید کرد که با توجه به مخاطرات طبیعی و حوادث محتمل باید از تمام توان موجود در تقویت ساختار مدیریت بحران مناطق و نواحی بهره‌گرفت و شاخص آمادگی مدیریت شهری و شهروندان را در این حوزه ارتقاء بخشید.
 
وی گفت: سه پایگاه در دست ساخت این منطقه به ترتیب در مراحل اجرای فونداسیون، اجرای اسکلت سازه و اجرای عملیات نازک کاری  قرار دارد و به ترتیب با تکمیل هر یک مورد بهره برداری قرار می‌گیرند.

برچسب ها: پایگاه ، بلایا ، مدیریت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.