نماینده مردم تربت حیدریه گفت: زعفران و ابریشم مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند در حالی که با تدبیر دولت می‌توانند نقش بسیار مؤثری در حمایت اقتصادی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، ابوالقاسم خسروی سهل‌آبادی؛ نماینده مردم تربت حیدریه در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز سه‌شنبه گفت:  درس‌های عاشورا فداکاری، ایثار، دینداری، شهادت‌طلبی و قیام الی‌الله بود و عبرت‌های عاشورا نیز رسالت‌خواهی، بصیرت، دوری از دنیا‌طلبی، ضرورت تصمیم به موقع خواص، پرهیز از خودخواهی و غرور بود که امروز نیز این درس‌ها و عبرت‌ها در نظام اسلامی فراروی ماست.

وی افزود: آقای رئیس‌‌جمهور، امام علی (ع) می‌فرمایند که اگر خداوند به بنده‌ای اراده خیر کند، اعتدال را به او الهام و افراط و تفریط را از او دور می‌کند، شاخص اصلی اعتدال، عقلانیت و تدبیر، امام بزرگوار، رهبر انقلاب و شهدای گرانقدر هستند، بنابراین مواظب باشید که سهم‌خواهی افراطیون سبب صدمه به اعتماد و باور مردم نشود.

نماینده مردم تربت حیدریه تصریح کرد: در خصوص زعفران طلای سرخ ملت ایران اکنون که فصل برداشت زعفران است 250 تن زعفران به عنوان محصول استراتژیک ملت ایران چرا مورد بی‌مهری است، بورس بین‌المللی زعفران، صندوق حمایت از زعفران و خرید تضمینی آن چرا اجرایی نمی‌شود و چرا این محصول باید از طریق کشورهای مانند اسپانیا به بازارهای دنیا عرضه شود.

خسروی سهل‌آبادی تاکید کرد: ابریشم طلای سفید که 75 درصد آن در شهر ولایتمدار تربت حیدریه تولید می‌شود، مورد بی‌مهری قرار گرفته است، واردات بی‌رویه، عدم نظارت، قاچاق ابریشم، عدم تدبیر و نبود متولی مشخص برای حمایت از ابریشم، حدود 2 هزار کارگاه ابریشم را تعطیل و سبب بیکاری بیش از 5 هزار نفر شده است زعفران و ابریشم با تدبیر دولت می‌تواند نقش بسیار مؤثری در حمایت اقتصادی داشته باشد.

خسروی ضمن تذکر به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: مجتمع‌های فرهنگی تربیت حیدریه، پس از 8 سال هنوز تکمیل نشده است، در مورد ساخت فیلم 9 دی، بزرگداشت طلایه‌داران پیشتاز در پیروزی انقلاب اسلامی مانند حسینعلی راشد که مورد عنایت رهبر انقلاب بودند، اقدام موثری صورت نگرفته است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات خطاب به وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: به خاطر وضع اسف بار جاده اصلی شهرستان زاوه و جاده اصلی شهرکدکن آقای وزیر بعد از 5 سال انتظار، مردم دیگر تحمل حوادث ناگوار این جاده خطرناک را ندارند.

وی در پایان به مشکلات حوزه انتخابیه خود اشاره کرده و خواستار رسیدگی مسئولین شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: نماینده ، صحن ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار