دادستان قم گفت: شهر قم جزو ۳استان امن کشور است و به همین دلیل جرایم جاری استان‌های دیگر در قم اتفاق نمی‌افتد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، مصطفی گنجی دادستان استان قم عصر ديروز در دومین همایش موسسان و مدیران مدارس غیر دولتی قم که با موضوع امر به معروف و نهی از منکر در سالن اجتماعات مجموعه فرهنگی مریم قم برگزار شد با اشاره به اینکه وضعت آماری بزهکاری قم بسیار مناسب است اظهار کرد: در شرایط فعلی به دلیل نفوذ اینترنت و شبکه‌های ماهواره ای کنترل روی انحرافات اخلاقی بسیار سخت شده است.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی استان قم مناسب نیست افزود: بسیاری از انحرافات اخلاقی و مشکلات اخلاقی در این شبکه‌ها رشد پیدا می‌کند و حتی در این گروه‌ها توهین به عزاداری‌ها و اهل بیت (ع) نیز شکل می‌گیرد.

دادستان قم تصریح کرد: دشمن برای تمام اقشار جامعه از سن 4 سالگی تا سن 80 سلگی برنامه مدون دارد و باید تمامی این خطرات در جامعه شناسایی شود تا راهکارهای مناسب برای آن در نظر گرفته شود زیرا این خطرات آسیب‌های جدی را به جامعه وارد می‌کند.

گنجی با اشاره به اینکه راه کارهای مبارزه با آسیب‌های اخلاقی در مقاطع مختلف مدارس متفاوت است خاطرنشان کرد: تا 2 سال پیش مصرف کراک صنعتی در قم بسیار بالا بود و این مصرف بالا سبب می‌شد سیستم دفاعی بدن افراد از بین برود اما روشن‌گری‌های صدا و سیما در این زمینه بسیار مفید بوده است.

وی افزود: با افزایش آگاهی در جامعه مصرف کراک کاهش پیدا کرد زیرا مردم نتیجه مصرف موارد مخدر خود را دیدند در زمینه انحرافات اخلاقی نیز باید همین مدل را در پیش گرفت.

دادستان قم با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات موجود در زمینه انحرافات اخلاق ناشی از یک سری توهمات است تصریح کرد: علاوه بر خانواده‌ها فرزندان نیز باید آموزش و آگاهی لازم را کسب کنند زیرا رکن اساسی برای مقابله با انحرافات اخلاقی شناخت کافی است.

گنجی خاطرنشان کرد: باید خانواده بدون ترس انحرافات اخلاقی فرزندان خود را به قوه قضاییه گزارش کنند زیرا ممکن است یک انحراف اخلاقی ساده در طول زمان رشد پیدا کند و به یک جنایت بزرگ تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه باید ارتباط بین دادستانی و مسئولان آموزش و پرورش افزایش پیدا کند اظهار کرد: باید فضای گفتمانی بین بین نهادهای نظارتی از جمله قوه قضاییه و آموزش و پرورش و کارشناسان این مجموعه برای حل مشکلات نوجوانان استان شکل بگیرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.