اراک/

260میلیون گل شاخه بریده در استان مرکزی تولید شد

معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: 260 میلیون گل شاخه بریده از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان تولید شد.

اسدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: استان مرکزی در تولید گل شاخه بریده رتبه دوم را در سطح کشور دارد.
وی سطح زیر کشت گل وگیاهان زینتی دراستان مرکزی را یک هزار و 150 هکتار عنوان کرد و ادامه داد: از این میزان 400 هکتار آن فضای گلخانه ای شامل گلخانه های شیشه ای، فلزی و چوبی و750 هکتار آن فضای آزاد است.
وی، میزان تولید انواع گل های گلدانی (آپارتمانی) را هفت و نیم میلیون، گیاهان فصلی و نشائی 85 میلیون بوته و درخت و درختچه های زینتی 40 میلیون اصله در سال جاری عنوان کرد و افزود: این استان در تولید گل های گلدانی، گیاهان فصلی و نشایی و درخت و درختچه های زینتی به ترتیب رتبه سوم، رتبه اول و رتبه سوم را در سطح کشور دارد.
اسدی خاطر نشان کرد: تولیدات گل و گیاهان زینتی در استان مرکزی زمینه اشتغال برای یک هزار و 800 نفر را فراهم کرده است.
وی، تعداد گل خانه های تولید گل و گیاهان زینتی استان مرکزی را یک هزار واحد عنوان کرد وافزود: 90 درصد از گل و گیاهان زینتی این استان در شهرستان های محلات و خمین تولید شده است.
معاون مدیریت باغبانی استان مرکزی افزود: بخشی از گل های گلدانی و درختچه های زینتی از شامل پتوس، نخل مرداب، پامچال کروتون، گل رز،بید قرمز، بنجامین، دیفن باخیا ،شمشاد نعنایی، ابلق و بسیاری از گل های دیگر به کشورهای حوزه خلیج فارس، آسیای میانه، عراق ، افغانستان، قطر، آلمان و آرژانتین صادر می شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.