دختر هفده ساله هفتکل با اهداء اعضاي بدن خود به بيماران نيازمند، زندگي دوباره اي بخشيد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛، کبري راشدي، يک دانش آموز 17 ساله از اهالي اسلام آباد هفتکل بود که بيماري تالاسمي خون داشت و ميبايست هر ماه يکبار خون وي تعويض شود، که ديروز دچار مرگ مغزي شد.

خانواده و بستگان وي چند شبانه‌ روز را با بدترين لحظات و دقايق پشت سر گذاشتند اما آنها همچنان به بهبود او اميدوار بودند تا اين كه پزشك معالج، به خانواده‌اش گفت ديگر اميدي به زندگي دوباره او نيست، بهتر است اعضاي بدنش را اهدا كنيد تا با اين كار خداپسندانه به چند بيمار نيازمند زندگي دوباره ببخشيد.

والدين وي در مقابل يك تصميم بزرگ قرار گرفته بودند؛ تصميمي كه مي‌توانست سرنوشت چند بيمار را عوض کند.

 بر اين اساس خانواده اين دختر هفتکلي، پس از بروز مرگ مغزي با اهداء اعضاي بدن فرزندشان رضايت دادند، و با هماهنگي با واحد پيوند اعضاء بيمارستان و واحد فراهم آوري پيوند اعضاء بيمارستان، اعضاي بيمار شامل قلب، هر دو کليه و چشم به بيماران نيازمند اهداء گرديد.

لازم به ذکر است که اهداي عضو به بيماران نيازمند پيوند باعث مي شود بيماراني که با مشکلات بسياري مواجه هستند و چشم اميد به مردم نوعدوست و فداکار ايران اسلامي دوخته اند که در موقع مرگ مغزي افراد خانواده خود، با اهداء اعضاي بدن بيماران مرگ مغزي به آنان بزرگترين کمک و ياري را نموده تا افراد استفاده کننده  بتوانند به آغوش گرم خانواده بازگردند و زندگي عادي خود را ادامه دهند.

مراسم خاکسپاري اين دختر فداکار عصر امروز در بهشت زهرا(س) هفتکل برگزار شد./ز

برچسب ها: اهدا ، عضو ، بدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.