معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی از برگزاری نوزدهمین المپیاد قرآن و حدیث المصطفی با شرکت طلابی از 82 ملیت خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام محمدرضا صالح در نشست خبری نوزدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی اظهار کرد: انقلاب اسلامی سبب شد قرآن از مهجوریت خارج شده و به متن زندگی مردم وارد شود به طوری که دروس قرآنی به طور گسترده وارد نظام آموزشی شدند و زمینه تربیت میلیون‌ها نفر قاری و حافظ قرآن را به وجود آورد.
معاون فرهنگی تربیتی جامعةالمصطفی عنوان داشت: نوع ورود و پردازش به مباحث قرآنی توسط جمهوری اسلامی و المصطفی به گونه‌ای بوده که عمق فراوان علمی داشته و مسائل کاربردی را مورد توجه قرار داده است و حوزه‌های علمیه شیعی در بیش از 70 کشور جهان به فعالیت‌های خود بر همین اساس ادامه می‌دهند.
وی اضافه کرد: المپیاد قرآن و حدیث المصطفی یک نمونه از این فعالیت‌های گسترده به شمار می‌رود؛ هدف ما این است که نام پیامبر اعظم(ص) بر این المپیاد سایه بیندازد و همگان بدانند که بزرگ‌ترین رویداد قرآنی و حدیثی جهان اسلام به این نام مزین شده است.
صالح با بیان اینکه گستره جغرافیایی، تنوع ملیتی مخاطبان و گوناگونی علمی و رشته‌ها این المپیاد بی نظیر است گفت: در برنامه‌ریزی‌های سال جاری مقرر شده که از 82 ملیت در این المپیاد شرکت کنند و بر اساس آمارها تاکنون در داخل کشور بیش از دو هزار نفر ثبت نام کرده‌اند و پیش‌بینی ما این است که این آمار تا 10 هزار نفر برسد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.