رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گناباد از ثبت پنجمین وقف سال جاری در این شهرستان خبر داد، گفت: 13 هزار مترمربع باغ پسته در گناباد وقف عزاداری ائمه اطهار(ع) شد.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از سازمان اوقاف و امور خیریه ،رضا طالبیان افزود: محمدرضا میرمحرابی فرزند عباسعلی ساکن گناباد این وقف را در اداره اوقاف و امور خیریه گناباد به ثبت رساند.
 
 وی اظهار داشت: واقف سه ساعت آب از مدار دوازدهم سهم از چاه یعقوب چوبداری در منطقه روشناوند با یک هکتار و 30 من باغ پسته از اراضی خود را وقف بر برگزاری مراسم عزاداری ائمه اطهار(ع) کرد.
 
 رئیس اداره اوقاف گناباد اضافه کرد: این واقف خیراندیش که زادگاهش روستای نوده میرمحراب از توابع بخش کاخک گناباد است محل مصرف را همان مکان در نظر گرفته است.
 
 طالبیان عنوان کرد: واقف موضوع مصرف عایدات موقوفه را پس از کسر هزینه‌های اداری و حق تولیت و حق نظارت و هزینه‌های مربوط به چاه و نگهداری باغ برای برگزاری مراسم عزاداری و اطعام عزاداران حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در ایام محرم و صفر و عزاداری سایر ائمه اطهار(ع) و همچنین مراسم عزای حضرت فاطمه(س) در ایام وفات آن بزرگوار معین کرد و درصورت مازاد باید عایدی در امور خیریه محل به‌مصرف برسد.
 
 وی ادامه داد: کارشناسان ارزش تقریبی این موقوفه را حدود 600 میلیون تومان برآورد کرده‌اند که متولی آن خود واقف و بعد از فوت به‌عهده فرزندان وی خواهد بود
برچسب ها: باغ ، پسته ، گناباد ، وقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.