شهردار منطقه ۲۲ گفت: اين منطقه همزمان با فرا رسیدن هفته ملی پیشگیری از دیابت، بیش از یکصد برنامه آموزشی بهداشتی را از ۲۷ آبان تا ۳ آذر در محدوده شمال غرب پایتخت برگزار می کند.

حسین مرادی در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر افزود:افزون بر برپایی همایشهای علمی با شعار "آموزش اساس کنترل و پیشگیری از دیابت" طی روز های ۲۶ و ۲۸ آبان ماه در مجموعه اجتماعی و فرهنگی امام علی (ع)، برپایی ۳ ایستگاه پایش قند خون در میادین تره بار دهکده المپیک، شهرک شهید باقری و دانشگاه شریف، استقرار اتوبوس دیابت همجوار با مجموعه اجتماعی و فرهنگی امام علی (ع) ویژه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی،برگزار شد.

وي با اشاره به اينكه  برگزاری جشنواره غذای سالم با موضوعاتی از جمله پخت خوراک افراد دیابتی ، غذای رژیمی و ..  در سراهای محله های ۹ گانه، گفت:پیاده روی نمادین در محله گلستان شرقی، بوستان غدیر  و آبشار تهران همچنین اجرای مسابقات ورزشی از جمله ایروبیک، دارت و ... برای اعضای کانون دیابت، از جمله برنامه هایی است که طی این هفته برگزار می شود.
 
وي خاطرنشان  كرد: برگزاری مسابقات نقاشی ویژه کودکان در خانه های بازی و سراهای محله، برپایی ایستگاه های سلامت به همراه ویزیت رایگان پزشکی و پایش قند خون در سطح منطقه از جمله دریاچه شهدای خلیج فارس، بوستان افرا، بوستان جنگلی چیتگر، آبشار تهران، ساختمان شهرداری ناحیه یک و سراهای محله در سطح منطقه، ارسال پیامک به اعضای کانون پیشگیری از دیابت و دیگر شهروندان، توزیع اقلام و محصولات آموزشی از جمله بروشور، تشکیل حلقه آبی در مقابل مجموعه اجتماعی و فرهنگی امام علی (ع)، خانه بازی ابریشم و بوستان غدیر، برگزاری کارگاه ها و کلاس های آموزشی  با موضوعاتی از جمله : شناخت علشائم دیابت، تغذیه مناسب و پیشگیری از دیابت، تفاوت دیابت نوع یک و ۲ ، دیابت بارداری، نحوه کنترل دیابت، رژیم درمانی افراد دیابتی، انجام حرکات ورزشی افراد دیابتی و ... از دیگر برنامه هایی است که شهروندان می توانند برای اطلاع دقیق تر از زمان برگزاری آنها به خانه های سلامت واقع در محله های ۹ گانه مراجعه کنند.
برچسب ها: دیابت ، اداره ، سلامت ، آموزشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار