صدر اعظم آلمان روز دوشنبه گفت اگر اوکراین به دنبال امضای توافقنامه همکاری و تجارت آزاد با اتحادیه اروپاست باید همه تدابیر لازم و معتبر را در این خصوص اندیشیده باشد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری رویترز؛ " آنگلا مرکل" در جمع نمایندگان مجلس آلمان گفت:«باید این موضوع را روشن کنم که اگر اوکراین واقعا می خواهد تا آخر این ماه توافقنامه همکاری و تجارت آزاد با اتحادیه اروپا را امضا کند باید اقداماتی را اندیشیده باشد و باید معیارهای مورد نظر اتحادیه اروپا را در این خصوص احراز کند».

توافقنامه همکاری و تجارت آزاد اوکراین با اتحادیه اروپا قرار است در نشست سران که در 28 نوامبر در ویلنیوس پایتخت لیتوانی برگزار خواهد شد به امضا برسد. اروپایی ها اعلام کرده اند اوکراین هنوز هم شرایط مورد نظر اتحادیه اروپا را برای امضای این تواقفنامه احراز نکرده است.
از جمله درخواست های مورد نظر اتحادیه اروپا برای امضای توافقنامه با اوکراین، آزاد کردن یولیا تیموشنکو است که یکبار در سال 2005 و یکبار دیگر در فاصله سالهای 2007 تا 2010 نخست وزیر اوکراین بوده است.

صدر اعظم آلمان نیز با اشاره به "تیموشنکو" ابراز امیدواری کرد مسئولان اوکراین به رویکرد گزینشی در دستگاه قضایی این کشور برای همیشه پایان دهد.

"مرکل" از اوکراین خواست نظام انتخاباتی خود را اصلاح کند و همه معیارهای لازم را برای امضای توافقنامه با اتحادیه اروپا کسب کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار