کميته برگزاري رقابت هاي جام جهاني فوتبال 2022 قطر اعلام کرد با سازمان عفو بين الملل مذاکرات سازنده اي داشته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني بي بي سي ؛ اين کميته در بيانيه اي اعلام کرد در ديدار روز گذشته اعضاي اين کميته با سازمان عفو بين الملل شماري از مسائل از جمله موضوع وضع رفاهي کارگران در طرح هاي اماده سازي اماکن برگزاري رقابت هاي جام جهاني فوتبال گفتگو شده است.

کميته برگزاري رقابت هاي جام جهاني فوتبال 2022 قطر خاطر نشان کرد  در پي اين ديدار موضوع بهبود شرايط کار و وضع رفاهي کارگران در مراکز ساخت ورزشگاه ها بررسي و به تشکيل کميته ويژه رفاه کاگران در اين مراکز منجر شده است. در اين بيانيه امده است مذاکرات سازنده ميان اين کميته و سازمان عفو بين الملل در خصوص وضع رفاهي کارگران در آينده تا قبل از برگزاري رقابت هاي فوتبال جام جهاني 2022 ادامه خواهد داشت .

يادآور مي شود سازمان عفو بين الملل روز يکشنبه در گزارشي از سو استفاده از کارگران مهاجر در قطر انتقاد کرده بود و از اين کشور خواست از فرصت رقابت هاي جام جهاني 2022 که اين کشور ميزبان آن است ، براي اثبات احترام به حقوق بشر استفاده کند.

سازمان عفو بين الملل همچنين از فدراسيون بين المللي فوتبال (فيفا) خواسته بود قطر را براي بهبود شرايط کارگران خارجي تحت فشار قرار دهد.

انتهای پیام / 
برچسب ها: بیانیه ، رقابت ، قطر ، صادر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار