نوزدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث جامعة‌المصطفی(ص) العالمیة با حضور بیش از 10 هزار طلبه از 82 کشور جهان در 12 رشته برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حسین اسدی، روز دوشنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران گفت: ثبت نام المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی(ص) تا 17 آبان ادامه داشت و در داخل کشور بیش از 2500 نفر ثبت نام کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود با مجموع آمارهای شرکت‌کنندگان از خارج کشور، تعداد به بیش از 10 هزار نفر برسد.

وی ادامه داد: حدود صد نفر در مراسم پایانی این المپیاد تجلیل می‌شوند، همچنین آیین افتتاحیه المپیاد چهارشنبه، 29 آبان با پیام آیت‌الله اعرافی، رئیس المصطفی(ص) و سخنرانی حجت‌الاسلام قرائتی در مدرسه المهدی(عج) برگزار خواهد شد.

اسدی با اشاره به آزمون بخش کتبی تصریح کرد: این آزمون به‌صورت آن لاین و از طریق اینترنتی در حال برگزاری است و از 19 آذر تا سوم دی‌ماه صورت می‌گیرد.

وی افزود: مرحله پایانی بخش شفاهی المپیاد در دهه فجر از 14 تا 16 بهمن امسال در قم و در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود و برگزاری نشست‌های علمی همچنین گردهمایی حافظان قرآن از برنامه‌های جانبی این آیین است.

مدیرکل قرآن و حدیث جامعةالمصطفی(ص) اظهار کرد: امسال نفرات برتر حفظ و قرائت حوزه‌های علمیه سراسر کشور در المپیاد المصطفی(ص) حضور خواهند داشت و برای حضور طلاب حوزه‌های ایرانی خارج از کشور نیز در حال بررسی طرح هستیم.

اسدی گفت: این المپیاد در 12 رشته در سه بخش کتبی، آثار و شفاهی به 5 زبان در حال برگزاری است و 200 شخصیت علمی و قرآنی مراحل داوری آن را بر عهده دارند و طبق روال سال‌های قبل از یک شخصیت قرآنی عالی رتبه قرآنی نیز تقدیر و تجلیل می‌شود./س

برچسب ها: قم ، المپیاد ، قرآن ، حدیث ، جامه ، المصطفی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.