فروش آثار هنری در صورت نداشتن برخی رابطه‌ها امکان‌پذیر نیست.

 مجتبی نصرتی، هنرمند نقاش در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران گفت: هنرمندی که اثری را خلق می‌کند از همان ابتدا به فکر فروش اثرش است.


 
وی افزود: هنرمند در ابتدا و شروع خلق اثری به دنبال پیدا کردن مشتری است به این دلیل که بسیاری از هنرمندان از طریق خلق اثر و فروش آن ارتزاق می‌کنند بنابراین در‌آمد زایی آنها با فروش آثارشان امکان‌پذیر می‌شود.
 
این هنرمند نقاش تصریح کرد: برخی از هنرمندانی که با مراکز فروش آثار هنری مرتبط هستند آثار خود را به این مراکز فروش که عمدتاً سالانه هستند ارائه می‌دهند.
 
نصرتی اظهار داشت: البته تمامی مراکز فروش آثار هنری که بیشتر در قالب نمایشگاه‌های سالانه برگزار می‌شوند هر اثری را نمی‌پذیرند در این نوع رویدادها هم باید از ارتباطات استفاده کرد در صورت نداشتن رابطه تقریباً از نمایش اثر در این مراکز فروش هم باید منصرف شد.
 
وی درباره استقبال از آثار هنرمندان جوان در این نوع مراکز یا نمایشگاه‌ها بیان کرد: برخی از این نمایشگاه‌ها در قالب نمایشگاه بزرگ فروش آثار هنری با عنوان اکسپو برگزار می‌شود که در آن بیشتر آثار هنرمندان پیشکسوت و به ندرت آثار هنرمندان جوان دیده می‌شود.
 
این هنرمند نقاش ادامه داد: برخی از این نمایشگاه‌ها نیز با عنوان فروش سالانه صورت می‌گیرد که در آن امکان نمایش اثر علیرغم مشکلات فراوان بیشتر مهیا می‌شود.
 
نصرتی عنوان کرد: هنرمندان جوان دارای خلاقیت، ایده‌های فراوان و گستره دیده وسیع‌تری در زمینه هنر مدرن هستند اما متاسفانه در دنیای هنر معاصر هیچ یک از این موارد ملاک نیست زیرا روابط حرف اول را می‌زند بنابراین جایی برای ارائه خلاقیت و نگاه‌های جدید برای هنرمندان جوان وجود ندارد.
برچسب ها: نقاش ، تجسمی ، مجتبی نصرتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار