ظرفیت و توانایی‌های موسیقی عاشورایی کشورمان برای افزایش سطح آگاهی مردم باید معرفی شود.

 

پیمان میرآقاسی سرپرست گروه موسیقی "سپید و سیاه" در گفت و گو با خبرنگار حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به امری که در سطح شهر در زمینه موسیقی عاشورایی مشاهده می‌شود، تصور می‌کنم این نوع موسیقی کم کم از قداست پیشین خود، در حال فاصله گرفتن است.

*از بین رفتن رنگ و بوی موسیقی عاشورایی

وی افزود: کنسرت مکانی است که مردم به منظور افزایش سطح دانسته‌های خود، به آنجا می‌روند نه اینکه خوش بگذرانند اما اتفاقی که در موسیقی کنونی کشورمان رخ داده، از بین رفتن رنگ و بوی کنسرت‌ها است زیرا در شرایط فعلی، تعدادی از مردم تنها به دلیل خوش گذرانی، بلیت یک کنسرت را خریداری می‌کنند.

میرآقاسی ادامه داد: همان گونه که کنسرت‌ها از حال و هوای اصلی خود خارج شده، موسیقی عاشورایی نیز از مسیر اصلی خود خارج شده است.

وی اظهار داشت: صدا و سیما در راستای حفظ ارزش‌های موسیقی عاشورایی باید برنامه‌هایی را ترتیب دهد تا در خلال آن، کارشناسان موسیقی بتوانند صدای خود را به گوش مردم برسانند.

وی افزود: اگر ظرفیت‌ها و توانایی‌های موسیقی عاشورایی کشورمان معرفی شود، سطح آگاهی مردم افزایش پیدا می‌کند و به دنبال این موضوع استقبال آنها از موسیقی‌های نازی کمتر شده و به دنبال دریافت موسیقی اصیل عاشورایی، می‌روند./ با  

برچسب ها: پیشین ، موسیقی ، قداست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار