باید از فوک دریایی در سطح بین‌المللی حمایت شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری،رئیس انجمن فوک خزری ایران در مراسم حمایت از فوک خزری در بابلسر گفت:حمایت از فوک دریایی باید به صورت بین‌المللی انجام شود تا از انقراض آن جلوگیری شود.

شیرازی افزود:حدود 15 سال قبل در دریای خزر حدود یک میلیون و 200 هزار فوک خزری وجود داشت که براساس آمار سال 2008 این تعداد به حدود 100 هزار قطعه رسیده است.

وی با بیان اینکه تاکنون مقدار فوک دریایی به کمتر از 70 هزار قطعه رسیده است گفت:تیمی متشکل از کشور هلند و متخصصان محیط زیست کشور برای جلوگیری از انقراض ‌این نوع کمیاب تشکیل شده است.

رئیس انجمن فوک خزری ایران با بیان اینکه فوک دریایی در کشور هلند و بسیاری کشورهای اروپایی در حال انقراض بودکه با حمایت جدی از انقراض آن جلوگیری شد تصریح کرد: از سال 2008 تاکنون با همکاری کشور هلند و هماهنگی محیط زیست کشور حمایت از این نوع کمیاب را در دستور کار قرار دادیم و به این منظور کلینیک درمانی فوک را نیز در استان‌های گلستان و مازندران تاسیس کردیم.

شیرازی مهم‌ترین تهدیدات فوک خزری را آلودگی‌ ناشی از پساب‌های محیط زیست اعلام کرد و گفت:به خاطر برداشت بی‌رویه کیلکا از دریای خزر غذای این جانور در دریا به شدت کاهش پیدا کرد.

وی به وجود آلودگی‌ها ی ناشی از مصرف سم در محصولات کشاورزی نیز اشاره کرد و افزود:استفاده بیش از حد مصرف سم و روان ساختن پساب‌های ناشی از کارخانجات تهدیدی بزرگ برای دریای خزر و محیط زیست است./ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.