رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل، گفت: توسعه متقارن استان اردبیل در سایه پیوند نخبگان فکری و اجرایی محقق می شود و در غیر این صورت شاهد ناکام ماندن پروژه ها و برنامه های توسعه استان خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / مصطفی افضلی فرد افزود: توجه وزیر کشور به لیست ارائه شده توسط مجمع نمایندگان استان در انتخاب استانداری جدید اردبیل زمینه تعامل هر چه بیشتر نمایندگان استان با وزارت کشور را فراهم کرده است.

وی به بیان مشکلات و نقاط قوت موجود در سر راه توسعه استان اردبیل اشاره کرد و گفت: اردبیل 4درصد محصولات کشاورزی و نیم درصد محصولات صنعتی کشور را تولید می کند که به همین دلیل در حال حاضر رتبه 25 کشوری را در حوزه تولید ناخالص داخلی را دارد.

نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علاوه بر اینکه در حال حاضر 80درصد محصولات کشاورزی استان به صورت خام صادر می شود، بیش از 50درصد تسهیلات ما به بخش ساختمان معطوف است که این مسئله نیز خود ضربه ای به بخش کشاورزی و صنعت محسوب شده و باعث افت سرمایه گذاری و نقدینگی در این دو بخش حیاتی شده است.

افضلی فرد با تاکید بر اینکه استان اردبیل از یک تنگ نظری نسبت به بخش خصوصی رنج می برد، گفت: استاندار جدید اردبیل باید با این مشکل مقابله کرده و در راستای توسعه متقارن استان قدم بردارد.

وی با بیان اینکه ما برای توسعه متقارن استان نیازمند شخصیت های با فکر باز و تحصیل کرده هستیم، خاطر نشان کرد: توسعه متقارن استان اردبیل در سایه پیوند نخبگان فکری و اجرایی محقق می شود و در غیر این صورت ما شاهد ناکام ماندن پروژه ها و برنامه های توسعه استان خواهیم بود.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، تکمیل و احداث هر چه زودتر پروژه های زیربنایی را از نیازهای اساسی اردبیل عنوان کرد و بیان داشت: علاوه بر اینکه باید سهم استان اردبیل از صندوق ملی توسعه افزایش یابد استاندار جدید اردبیل باید تلاش مضاعفی را در اتمام پروژه راه آهن و حل مشکلات گرفتن حق آبه استان از سد قزل اوزن را داشته باشد/س.

برچسب ها: اردبیل ، پیوند ، نخبگان ، فکری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.