دادستان عمومی و انقلاب کازرون با بیان اینکه دستگاه قضائی با تخریب کنندگان آثار باستانی برابر قانون برخورد می کند گفت: حکم تخریب دیوار ساخته شده در محوطه تاریخی تل رشتان کازرون فارس اجرا شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، نصر الله ایزدی افزود: بر اساس شکایت اداره میراث فرهنگی و گردشگری کازرون دو نفر که اقدام به ساخت بنا به صورت ویلا در محوطه تاریخی تل رشتان کازرون کرده بودند پس از تعقیب قضایی به جزایی نقدی محکوم و بنای احداث شده تخریب شد.

نصراله ایزدی خواه با اشاره به اینکه پس از اعتراض دادستان کازرون از سوی شعبه 15 دادگاه تجدید نظر استان فارس حکم بر محکومیت این دو فرد صادر شد گفت : ارسال موضوع با تشکیل جلسه و ارجاع امر به کارشناسی مورد رسیدگی دقیق قرار گرفت و هرکدام از متخلفان به پرداخت مبلغ بیست میلیون ریال جزای نقدی محکوم و در خصوص بنای احداثی حکم به رفع آثار تخلف صادر شد.

وی ادامه داد: اجرای حکم صادره با دستور دادیار اجرای احکام کیفری به کلانتری واگذار شد که با حضور نماینده اداره میراث فرهنگی و گردشگری کازرون بنای ساخته شده تخریب شد.

دادستان عمومی و انقلاب کازرون به کلیه افرادی که در محوطه تاریخی اقدام به ساخت بنا یا اقدام به تخریب آثار باستانی کنند تذکر داده که دستگاه قضائی با افراد متخلف برخورد قانونی می کند و در صورت ساخت بنا در محوطه های تاریخی کلیه بناهای ساخته شده برابر قانون تخریب خواهد شد.

تل رشتان از آثار ارزشمند تاریخی است که آثاری از هزاره دوم قبل از میلاد در آن کشف شده و دارای چندین لایه تاریخی است.

این اثر به ثبت آثار ملی رسیده و در حومه شهر کازرون قرار دارد.

شهرستان کازرون در فاصله 150 کیلومتری جنوب غرب شیراز دراستان فارس قرار دارد./ب

برچسب ها: حکم ، دیوار ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.