تیم تراکتورسازی تبریز از 13 دوره برگزار شده لیگ برتر، شش دوره آن حضور داشته است که بهترین آمار این تیم در فصل اخیر بوده که در رتبه سوم قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،تیم تراکتورسازی تبریز که در نخستین دوره لیگ برتر حضور داشت، اما با قرار گرفتن در انتهای جدول به لیگ دسته یک سقوط کرد.

تراکتورسازی بعد از هفت سال به لیگ برتر صعود کرده و در پنج دوره اخیر این رقابت‌ها از تیم‌های مطرح این مسابقات بوده است.

دوره اول لیگ برتر(فصل81-1380):رتبه تراکتورسازی در نیم فصل:چهاردهم(آخر)

نتایج تیم تراکتورسازی تا هیچ دوره‌ای به این اندازه فاجعه بار نبوده است. این دوره لیگ برتر با حضور 14 تیم برگزار شده و تراکتورسازی از 13 بازی خود هیچ پیروزی نداشته و با 6 امتیاز از 6 تساوی بدون گل و هفت شکست در قعر جدول قرار داشت. اوج نتایج ضعیف تراکتورسازی در گل‌های زده این تیم بود. تراکتورسازی در نیم فصل و 13 بازی فقط یک گل زده در کارنامه خود داشت که در باخت دو بر یک بر ابومسلم به ثمر رسیده بود.

تراکتورسازی در نیم فصل مقابل تیم‌های سپاهان اصفهان، پاس تهران، استقلال رشت، پیکان تهران، سایپا، فجر سپاسی شیراز به تساوی بدون گل دست یافته و از تیم‌های پرسپولیس، استقلال تهران، ذوب‌آهن اصفهان، ابومسلم مشهد، ملوان بندرانزلی، برق شیراز و فولاد خوزستان شکست خورد.

هدایت تیم تراکتورسازی تا نیم فصل بر عهده محمود یاوری و حسن آذرنیا بود.

دوره نهم لیگ برتر(فصل89-1388):رتبه تراکتورسازی در نیم فصل: هشتم

تراکتورسازی بعد از هفت سال غیبت در لیگ برتر، در نیم فصل رقابت‌ها عملکرد قابل قبولی داشته و با 24 امتیاز در مکان هشتم جدول جای گرفت.

6 برد، 6 تساوی و 5 باخت حاصل کار تیم سرخپوش تبریزی تا نیم فصل لیگ برتر فوتبال کشور بود.

تراکتورسازی در نیم فصل تیم‌های شاهین بوشهر، راه آهن تهران، فولاد خوزستان، ابومسلم مشهد، مس کرمان و استقلال اهواز را مغلوب کرده و با تیم‌های ذوب آهن اصفهان، استقلال تهران، فجر سپاسی شیراز، ملوان بندرانزلی، استیل آذین تهران و پاس همدان به تساوی دست یافت.

تیم تبریزی در نیم فصل 5 شکست در کارنامه خود داشت که این باخت‌ها مقابل سایپا، پیکان، پرسپولیس، سپاهان و صبای قم بود.

هدایت تیم تراکتورسازی در این فصل بر عهده فراز کمالوند بود.

دوره دهم لیگ برتر(فصل90-1389):رتبه تراکتورسازی در نیم فصل: ششم

تراکتورسازی در این فصل یک امتیاز بیشتر از فصل گذشته در نیم فصل به دست آورد.

تراکتورسازی تا نیمه اول مسابقات 6 برد به دست آورده و هفت بازی نیز مساوی کردند و نتیجه 4 بازی را به حریفان خود واگذار کردند.

شاگردان کمالوند تا نیم فصل بر تیم‌های راه آهن تهران، ملوان، استیل آذین، نفت تهران، پیکان تهران و صنعت نفت آبادان غلبه کرده و در مصاف با تیم‌های شهرداری تبریز، شاهین بوشهر، مس کرمان، فولاد خوزستان، استقلال تهران، صبای قم و سایپا تن به تساوی دادند.

پرسپولیس تهران، پاس همدان، ذوب آهن و سپاهان اصفهان تیم‌هایی بودند که در نیم فصل موفق به شکست تیم تراکتورسازی شده بودند.

در پایان نیم فصل تراکتورسازی با 25 امتیاز در مکان ششم جدول قرار داشت.

دوره یازدهم لیگ برتر(فصل91-1390):رتبه تراکتورسازی در نیم فصل: چهارم

روند صعودی نتایج تیم تراکتورسازی در نیم فصل همچنان ادامه داشته و تراکتورسازی در این فصل با هدایت امیر قلعه نویی 29 امتیاز کسب کرده و در رده چهارم جدول قرار گرفت.

تراکتورسازی تا نیم فصل 8 پیروزی، 5 تساوی و 4 شکست در کارنامه خود داشت.

تراکتورسازی تیم‌های ذوب آهن اصفهان، شاهین بوشهر، داماش گیلان، شهرداری تبریز، استقلال تهران، مس کرمان، فجر سپاسی شیراز و پرسپولیس تهران را مقهور قدرت خود کرده و در برابر نفت آبادان، سایپا، راه آهن، مس سرچشمه کرمان و ملوان به تقسیم امتیازات رضایت داد.

شکست‌های تراکتورسازی تا نیم فصل مقابل تیم‌های صبای قم، نفت تهران و فولاد خوزستان بود.

دوره دوازدهم لیگ برتر(فصل92-1391):رتبه تراکتورسازی تا نیم فصل: ششم

تراکتورسازی با تونی اولیویرا یک امتیاز کمتر نسبت به فصل قبل کسب کرده و با 28 امتیاز در مکان ششم جدول جای گرفت.

تراکتورسازی در نیم فصل موفق شد تیم‌های نفت آبادان، مس کرمان، راه آهن، گهر زاگرس، استقلال، سپاهان و پرسپولیس را مغلوب کند و با تیم‌های سایپا، پیکان، صبا، ملوان، نفت تهران، داماش و آلومینیوم هرمزگان مساوی کند.

سه شکست نیم فصل تراکتورسازی در خارج از خانه مقابل تیم‌های ذوب آهن، فجر سپاسی شیراز و فولاد خوزستان رقم خورد.

دوره سیزدهم لیگ برتر(فصل93-1392):رتبه تراکتورساری تا نیم فصل: سوم

با کاهش دو تیم رقابت‌های لیگ برتر امسال با حضور 16 تیم آغاز شد. تراکتورسازی تا نیم فصل با 7 برد، 6 مساوی و دو باخت و 25 امتیاز در مکان سوم جدول به کار خود پایان داد.

تیم‌های سپاهان ، ذوب آهن، سایپا، صبا، نفت تهران، راه آهن تهران و استقلال خوزستان از تیم تراکتورسازی شکست خورده و گسترش فولاد ، مس کرمان، فجر سپاسی، ملوان، فولاد خوزستان و استقلال تهران نیز با شاگردان جلالی به تساوی رضایت دادند.

تراکتورسازی در نیم فصل تنها مقابل پرسپولیس تهران و داماش گیلان مغلوب شد تا از این لحاظ کمترین باخت بین 16 تیم را داشته باشد./ب

برچسب ها: آمار ، تراکتور ، لیگ برتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.