استان چهارمحال و بختیاری با دارا بودن پیست های فعالی همچون پیست اسکی کوهرنگ، بارده و شیخ شبان برای پذیرایی مناسب از ورزشکاران و گردشگران و دوستداران ورزش های زمستانی از سراسر کشور نیازمند حمایت است.

قرار گرفتن در ارتفاع بالای دو هزار متر از سطح دریا و بارش های به شکل برف موجب وجود استعداد بالقوه در این استان در زمینه ورزش های زمستانی را دارد که برای تحقق این امر نیازمند توجه جدی مسئولان است.
رئیس هیئت اسکی استان چهارمحال و بختیاری گفت: دفتر رسمی هیئت پیست اسکی استان دهم آذر ماه در مجموعه ورزشی انقلاب افتتاح می شود و این هیئت فعالیت خود را به صورت جدی آغاز می کند.
رحمت اله خیرخواه با اشاره به اینکه پیست اسکی کوهرنگ و بارده از فعالترین پیست های کشور است گفت: سرما و فشار هوا در ارتفاعات موجب جلوگیری از ذوب شدن زود هنگام برف در این مناطق می شود.
وی افزود: امسال برای اسکی استان بودجه ای دریافت نکرده ایم و از ذخیره بوجه در سال گذشته استفاده می کنیم.
رئیس هیئت اسکی استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت:هم اینک تنها سازنده دستگاه های بالابرنده کشور در قطب صنعتی استان چهارمحال و بختیاری فعال است و محصولات این واحد تولیدی به استان های دیگر هم صادر شده است و در پیست های اسکی این استان هم به کار برده شده اند اما علی رقم فراهم بودن شرایط به دلیل برخی مشکلات هنوز نتوانسته ایم این ورزش را به توسعه مطلوب برسانیم.
وی انتظار برای بارش برف که موجب بهره وری از پیست های استان ، تنها در ماه های مشخصی از سال می شود، عدم وجود امکانات مناسب در پیست ها نظیر نبود امکانات بهداشتی در پیست اسکی بارده و همچنین نبود امکانات تفریحی وابسته نظیر پارکینگ و رستوران و کمبود امکانات تفریحی را از دلایل عدم اقبال این ورزش عنوان کرد و افزود: علی رقم تلاش های برخی مسئولان، در برخی بخشها با عدم همکاری برخی سازمان ها مواجه هستیم که برای مثال اداره راه و ترابری با ساخت های مورد نیاز در محل پیست اسکی بارده به دلیل حریم جاده مخالفت کرده است و یا اداره گاز که خط لوله آن از این مسیر می گذرد، اجازه ساخت و ساز را نمی دهد که علی رقم فاصله سی کیلو متری این پیست از مرکز استان چهارمحال و بختیاری و صد و بیست کیلو متری از مرکز استان اصفهان که نزدیک ترین پیست اسکی به استان اصفهان است، نتوانسته است، در جذب گردشگر به خوبی عمل کند.
خیرخواه اظهار داشت:استان چهارمحال و بختیاری در ورزش اسکی دارای مقام های کشوری و بین المللی است ولی به دلیل استفاده مشترک مردم و ورزشکاران از امکانات پیست های استان، امکان استفاده از این پیست ها در روز های تعطیل وجود ندارد چرا که برای مثال مجوز استفاده از پیست اسکی بارده به دلیل احتمال آسیب به غیر ورزشکاران، صادر نمی شود و هیئت استان اجازه استفاده از این امکانات را ندارد.
مدیر ورزش و جوانان شهرستان کوهرنگ هم گفت:در پیست این شهرستان سه بالا بر وجود دارد که یکی ویژه بانوان، یکی ویژه آقایان و دیگری ویژه ورزشکاران است.
علیرضا بدری افزود:در پیست اسکی کوهرنگ امکانات خوبی داریم و یک دستگاه پیست کوب آماده است تا به محض بارش برف امکان استفاده از این پیست را فراهم کند.
وی با اشاره به نبود بودجه در این بخش و فعالیت سی مربی مرد و پنج مربی اسکی در این استان گفت: ورزشکاران این رشته برای تمرین باید بلیط ورودی به پیست را بپردازند. 
 وی افزود:هم اکنون تیم جوانان استان برای حضور در رقابت های جوانان آسیا که اسفند امسال در تهران برگزار می شود، در حال تمرین جسمانی هستند./س
برچسب ها: پیست ، اسکی ، انتظار ، برف ، حمایت ، نیازمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.