طلاهای فاقد کد شناسایی به همت اداره کل استاندارد استان سمنان از مراکز فروش استان سمنان جمع‎آوری می‎شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، پیش از ظهر امروز در جلسه استانداردسازی مصنوعات طلا و بررسی طریقه کشف و ضبط مصنوعات غیراستاندارد، کارشناس انگ فلزات گران‎بهای اداره کل استاندارد استان سمنان اظهار کرد: مطابق ماده هفت قانون اصلاح مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، تنها مرجع رسمی عیارسنجی مصنوعات طلا در کشور، سازمان ملی استاندارد ایران است.

امین ابراهیمیان افزود: نمونه‎برداری، بازرسی از واحدهای صنفی عرضه‎کننده مصنوعات طلا و آزمون تعیین عیار از فعالیت‎های بخش انگ فلزات گران‎بهای این اداره کل محسوب می‎شود که می‎توان با استمرار بازرسی‎ها و کنترل مصنوعات در سطح مراکز عرضه و بازار، گام مهمی در جهت افزایش رضایت مردم از کیفیت مصنوعات طلا برداشت.

وی تصریح کرد: نظارت بر جمع‎آوری طلاهای غیراستاندارد و فاقد کد شناسایی، همچون گذشته موجب جلوگیری از قاچاق این فلز ارزشمند می‎شود که در صورت بی‎توجهی می‎تواند زمینه‎ساز عدم توانایی رقابت مصنوعات داخلی، کاهش رونق فروش، رکود کارگاه‎های طلاسازی، بیکاری، خروج حجم زیادی ارز از کشور، تغییر سلایق مشتری و در نهایت متضرر شدن تولیدکننده داخلی شود.

در این جلسه، از طرف اداره کل استاندارد استان سمنان به متصدیان فروش مصنوعات طلا جهت عودت طلای غیراستاندارد و فاقد کد شناسایی فرصت دو ماهه داده شد.

پس از آن، کارشناسان اداره کل استاندارد استان سمنان همراه رؤسای اتحادیه‎های طلا و جواهر نسبت به جمع‎آوری و کشف و ضبط طلای غیراستاندارد و فاقد کد شناسایی اقدام می‏شود و با متخلفان عرضه‎کننده طلای غیراستاندارد برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

همچنین از طرف این اداره کل پیشنهاد شد: دفتری متشکل از کارشناسان اتحادیه‎ها برای بازرسی از مصنوعات عرضه شده در سطح بازار صورت گیرد؛ بدین صورت که در زمان عرضه محصولات تولیدی در بازار، نمایندگان این کارگروه علاوه بر جلوگیری از پخش مصنوعات طلایی که کد شناسایی ندارند، در صورت لزوم، نمونه‎هایی از این تولیدات را برای آزمایشگاه عیارسنجی اداره کل جهت تعیین عیار ارسال شود.
برچسب ها: سمنان ، طلا ، استاندارد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.