وی افزود: بیشترین میزان صادرات ما به کشورهای اروپایی است که یک درصد افزایش قیمت نیز برای آنها زیاد است. با این نوسانات، ما نمی توانیم در بازارهای هدف ماندگاری داشته باشیم و بسیاری از مشتریان خود را از دست خواهیم داد.
میری تصریح کرد: حداکثر اعتبار قیمتی که ما می توانیم به مشتریان اعلام کنیم، 48 ساعت است این در صورتی است که بسیاری از کشورهای اروپایی، قراردادهای خود را شش ماهه و یک ساله منعقد می کنند بنابراین، با توجه به اینکه ایران اولین تولید کننده زعفران در دنیا است اما متاسفانه بازار رعفران در دست ما نیست.
نائب رئیس شورای ملی زعفران به بکارگیری تمهیداتی برای رفع نوسانات قیمتی این محصول اشاره کرد و افزود: باید تسهیلاتی در اختیار صادرکنندگان قرار گیرد تا رعفران را به قیمت کارشناسی شده از تولیدکنندگان خریداری کنند و از این زعفران در جهت تنظیم بازار و رفع نوسانات قیمتی استفاده شود./س