رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: اوایل انقلاب برخی سیاسیون معتقد بودند یک روحانی نمی‌تواند رهبر باشد و باید از حکومت کنار بکشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛ آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی در دیدار دبیرکل و دست‌اندرکاران یادواره شهید زین‌الدین، سرداران و 6 هزار شهید استان قم اظهار داشت: انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا و راهبری‌های امام خمینی برکات و دستاوردهای فراوانی داشت و بر ما لازم است از این از این دستاوردها پاسداری کنیم.

وی افزود: پس از این مرحله نیز استفاده از الگوهای ناب موجود در انقلاب و دفاع مقدس برای رشد معنوی و اخلاقی بسیار کارساز است و نیز باید این امانت بزرگ را به خوبی حفظ کنیم و به آیندگان بسپاریم.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه بعضی موارد هستند که شاید چندان توجهی به آنها صورت نگرفته ولی بسیار راهگشا هستند گفت: نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید؛ در این میان باید توجه داشت یک رهبر روحانی و حوزوی بود که چنین اقدام بزرگی را به سرانجام رساند و آثار آن در کشورهای منطقه به تازگی ظهور پیدا کرده و جالب‌تر اینکه این رهبر روحانی دارای تحصیلات آکادمیک سیاسی و نظامی هم نبود ولی پای درس دین و اهل بیت(ع) تربیت یافته بود.

وی ادامه داد: به خاطر داریم که اوایل انقلاب بعضی از سیاسیون می‌گفتند امام خمینی(ره) باید حکومت را رها کند و کار را به ما بسپارد؛ در دوران دفاع مقدس هم همین سخنان را بیان می‌کردند و پس از رحلت امام نیز از همین دست هجمه‌ها علیه رهبر معظم انقلاب جریان داشت.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به سیاسی‌دانان، نظامیان و اقتصاددانانی که چنین عقایدی داشتند عنوان داشت: با این حال پس از مدتی کار آنها با اشتباهاتی همراه بود که دستشان را رو کرد و همان‌ها در شرایط حاد به محضر امام شرفیاب می‌شدند و درخواست کمک می‌کردند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ادعای به کار بردن شیوه‌های ابتکاری در جنگ از سوی بنی‌صدر را مورد توجه قرار داد و افزود: همان روش‌های ادعایی آنها هم کاری از پیش نبرد و بدتر موجب شکست شد؛ امام راحل بود که در آن دوران سخت و اوج حملات فرمودند سوسنگرد باید فردا آزاد شود و همین روحیه و شجاعت هم به رزمندگان منتقل می‌شد و فتوحات را در پی داشت.

وی بیان داشت: ارتباط با خالق هستی یک نورانیت ویژه به انسان می‌بخشد و در دوران ما امام خمینی(ره) مصداق کاملی در این زمینه بودند و بعد از رحلتشان هم شاهد بودیم که رهبر معظم انقلاب واجد این ویژگی بودند و در حقیقت اینان بر حقایقی واقف می‌شدند که حتی تحصیل‌کردگان و متخصصان هم نمی‌توانستند به آنها برسند.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه اگر کسی فقط برای خدا کار کند و اراده الهی را مقدم و تنها اراده موجود بداند آگاه به حقایقی می‌شود گفت: اینجاست که دیگران نمی‌توانند به این مقام و مرتبه برسند و در می‌مانند.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) اطاعت از خداوند و رهبری الهی و در دوران غیبت ولی فقیه را امری ضروری دانست و تصریح کرد: این فرهنگ باید به نسل امروز هم منتقل شود و جوانان بدانند که نباید از این چنین کاری دست بکشند؛ واقعیت آن است که خداوند چیزهایی را به رهبران الهی عطا می‌فرماید که دیگران راهی به آن ندارند و ارتباط با خداست که موجب می‌شود تخصص در علوم مختلف به کار آید./س

برچسب ها: قم ، مصباح ، یزدی ، امام ، خمینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.