رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کمال‌بخشی به علوم انسانی نه نیاز به قانون‌گذاری دارد و نه مسئله فوری-فوتی است، بلکه مسئله دقیق و مهمی است که توسعه آن نیازمند کار علمی زیاد و باحوصله است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه دومین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران گفت: موضوع علوم انسانی موضوع پیچیده‌ای است و متاثر از علوم متافیزیک است، مهم این است که توجه کنیم این دغدغه فقط منحصر به ما نیست و بسیاری از متفکرین دنیا این دغدغه را دارند که علوم انسانی با چه مبانی در حال رشد است. 
 
وی افزود: منتقدان هم به این موضوع و نحوه تکوین آن توجه دارند، ما هم باید با مبانی اسلامی  نسبت به علوم انسانی  حساس باشیم و در جهت کمال بخشی به آن حرکت کنیم. 
 
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این مسئله نه نیاز به قانون‌گذاری دارد و نه مسئله فوری-فوتی است بلکه مسئله دقیق و مهمی است که توسعه آن نیازمند کار علمی زیاد و باحوصله است. 
 
نماینده مردم قم گفت:‌ روش شکل‌گیری این کار این است که از علما دعوت شده و نشست برگزار کنند. 
 
لاریجانی تاکید کرد: تلقی من این است مطالعات تطبیقی در موضوعات خردتر می‌تواند موثر باشد. 
 
رئیس نهاد قانون‌گذاری کشور در پاسخ به پرسشی در خصوص اسلامی شدن وزارت علوم، اظهار داشت: نباید به صورت بخشنامه‌ای به این موضوع نگاه کنیم. 
 
اضافه می‌شود؛ دومین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی صبح امروز با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. 
 
همچنین این کنگره با مشارکت 30 مرکز علمی و پژوهشی کشور و با شرکت استادان و پژوهشگران داخلی و خارجی شکل گرفته است. 
 
انتهای پیام/ 

برچسب ها: لاریجانی ، رئیس ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار