رئیس بنیاد ایرانشناسی شعبه استان چهارمحال و بختیاری، از برگزاری چهارمین دوره جشنواره عکس ایران شناسی خبر داد.

عباس قنبری عدیوی گفت افزود: چهارمین جشنواره عکس ایران شناسی با موضوع آثار تاریخی و فرهنگی ایران زمین به منظور تعمیم علاقه مندان به هنر عکاسی، در دو بخش حرفه ای و غیرحرفه ای برگزار خواهد شد.
وی اظهار داشت: بنیاد ایران شناسی بر حسب اهداف خود، تهیه گزارش تصویری از آخرین وضعیت آثار باستانی و تاریخی ایران را دستور کار خود قرار داده و با دعوت از تمامی علاقه مندان و عکاسان کشور، چهارمین جشنواره عکس ایران شناسی را با همکاری شبکه مستند صدا و سیمای جمهوری اسلامی، با موضوع و عنوان آثار تاریخی و فرهنگی ایران زمین برگزار می کند.
قنبری تصریح کرد: هماهنگ کردن محتوای بانک جامع تصویری بنیاد ایران شناسی و مراکز دیگر و نیز انتشار نتایج حاصل به منظور اطلاع مراکز داخلی و بین المللی و چاپ آثار جشنواره از اهداف برگزاری این رخداد فرهنگی است.
رئیس بنیاد ایران شناسی استان چهارمحال و بختیاری گفت: جلوه های بدیع و نادر از آثار تاریخی، دیدگاه های آسیب شناسانه و جزئی نگری در آثار تاریخی و فرهنگی ایران زمین از رویکردهای این جشنواره است.
قنبری تاکید کرد:عکاسان می توانند آثار خود را در تمام آثار تاریخی و فرهنگی ایران شامل، محوطه ها و تپه های باستانی و یا تاریخی، اشیاء مکشوفه از این مناطق، آثار به جا مانده از بناهای باستانی و یا تاریخی، تزئین ها، نقش برجسته ها، ابزارها، پوشاک، زیورآلات، اسباب و وسایل کار و زندگی ارائه کنند.
وی افزود: علاقه مندان برای شرکت در چهارمین دوره جشنواره عکس ایران شناسی آثار خود را به شعبه ایرانشناسی استان چهارمحال و بختیاری واقع در اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان شهرکرد در میدان ابوریحان بیرونی تحویل دهند.
آخرین مهلت تحویل آثار به دبیرخانه چهارمین جشنواره عکس ایران شناسی اول دی ماه 1392 خواهد بود و اول بهمن ماه آغاز نمایشگاه این دوره از جشنواره عکس ایران شناسی است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.