يک اقتصاددان با بيان اينکه واسطه گري و دلالي در هدايت شبکه توزيع، پديده مطلوب اقتصادي و بازرگاني محسوب مي شود ، گفت : متاسفانه اين حرفه در اقتصاد کشاورزي ، هويت منفي و ضد اقتصادي پيدا کرده است و نقش منفي دارد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،حامد رفيعي تصريح کرد : اين دلال ها نقش کاذب پيدا کرده اند و به جاي اينکه از بازار تاثير بگيرند همواره بر بازار تاثير مي گذارند و روند نوساني و افزايش  قيمت ها را هدايت مي کنند.

وي افزود : متاسفانه اين گروه از دلال ها در توزيع نهاده هاي توليدي کشاورزي و واردات نهاده ها نيز نقش منفي ، انحصاري و تورم ساز دارند.

رفيعي گفت : اين دلال ها و واسطه ها ، بخش رها شده و خودمختار هستند و هيچ تشکل و صنف يا مقررات و ضوابط قانوني هم ندارند.

اين اقتصاددان با بيان اينکه اين دلال ها  قيمت محصولات کشاورزي به ويژه ميوه ها را گاهي تا 4 برابر خريد از توليد کننده عرضه مي کنند، خواستار حمايت  دولت و به ويژه وزارت جهاد کشاورزي از ساماندهي اين حوزه شد.       
                                
رفيعي گفت : توسعه بورس کالا و محصولات کشاورزي که تاکنون در حد شعار مانده ، بستر خوبي براي ساماندهي توزيع محصولات کشاورزي و ميوه هاست.  
                                     
وي افزود : توسعه تعاوني هاي کشاورزي هم مي تواند به اين روند کمک کند و زيرساخت ها را داريم و بايد ارتباط خوبي ميان انها ايجاد شود.  
                              
رفيعي اظهار داشت : برنامه ريزي دقيق و علمي ، توليد بازار محور و ساماندهي توليد و توزيع کشاورزي ضروري است.
انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصاد ، بازار ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار