در اجرای حکم قضایی 40 فقره آرای ساخت و ساز غیرمجاز در شهرستان قزوین قلع و قمع شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران احکام  تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در روستاهای رزجرد و آشنستان از توابع بخش مرکزی شهرستان قزوین امروز با حضور نیروهای قضایی و ماموران اجرای حکم انجام شد.

بر پایه این گزارش این تخریب‌ها در راستای پیشگیری از وقوع تغییر کاربری‌های غیر مجاز و در اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها مصوب 31 خرداد ماه سال 74 و به استناد اصلاحیه بعدی آن مواد 3 و تبصره 2 ماده 10 قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی مصوب یکم آذر ماه 85 مصوبه مجلس شورای اسلامی انجام شده است.

این گزارش می‌افزاید: به استناد قوانین مصوب هرگونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در خارج از محدوده قانون شهرها و شهرک‌ها بدون اخذ مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده قانون مورد نظر جرم بوده و متخلفان علاوه بر قلع و قمع، به پرداخت جزای نقدی از یک تا سه برابر بهای اراضی زارعی و باغ‌ها به قیمت روز زمین با کاربری جدید که مورد نظر متخلف بوده است محکوم می‌شوند.

سازمان جهاد کشاورزی در پایان از همه مالکان اراضی خارج از محدود شهر خواسته است تا قبل از هرگونه اقدام در مورد ساخت و ساز در اراضی زراعی و باغی هماهنگی لازم را با مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌ها به عمل آورند تا ضمن صیانت از اراضی کشاورزی از هرگونه بهره‌برداری افراد سودجو خودداری شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.