مدیر کتابخانه‌های عمومی بروجرد گفت: به مناسبت هفته کتاب سه ایستگاه مطالعه برای استفاده عموم مردم در بروجرد دایر شد.

داوود پهلوان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران  بروجرد با بیان اینکه در حال حاضر 12 هزار و 856 نفر عضو فعال کتابخانه‌های بروجرد هستند، اظهار کرد: به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی سه ایستگاه مطالعه برای استفاده عموم مردم از کتاب در بیمارستان کوثر، کلینیک آیت‌الله بروجردی و بانک مرکزی سپه بروجرد به طور رسمی افتتاح شد.

وی با تشریح برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی در بروجرد اظهار داشت: در طول هفته کتاب و کتاب‌خوانی در سطح پنج کتابخانه نهادی و پنج کتابخانه مشارکتی بروجرد از مراجعان به طور رایگان ثبت نام به عمل می‌آید.

وی نواخته شدن زنگ کتاب و کتاب‌خوانی و زنگ انشا با موضوع کتاب و کتاب‌خوانی در سطح مدارس شهرستان را از دیگر اقدامات در هفته کتاب و کتاب‌خوانی عنوان کرد.

مدیر کتابخانه‌های عمومی بروجرد ادامه داد: اجرای مسابقات نقاشی در میان خردسالان، تقدیر از اعضای فعال کتابخانه‌ها، تقدیر از یاوران کتاب‌خوان و برندگان مسابقات کتاب‌خوانی، برپایی انجمن ادبی کتابخانه‌های عمومی با موضوع شعرخوانی "یار مهربان" از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده است.

وی افزود: باید تلاش‌هایی صورت گیرد تا فرهنگ ارزش دادن به کتاب و کتابخوانی در جامعه حاکم شود و زمانی این فرهنگ در جامعه نهادینه می‌شود که بسترهای مناسب و قابل دسترسی آسان به کتاب برای مردم فراهم شود.

مدیر کتابخانه‌های عمومی بروجرد گفت: بسترهای لازم باید برای نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه باید فراهم شود.

وی بیان کرد: برای گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی با این واقعیت غیرقابل انکار رو‌به‌رو هستیم که نهادینه کردن این موضوع باید ابتدا از محیط خانواده آغاز شود و خانواده به مطالعه مفید تشویق شود.

پهلوان افزود: همچنین برگزاری شش مسابقه فرهنگی از طریق رادیو بروجرد و پخش صدای شهر از این مرکز از برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی در بروجرد است.

مدیر کتابخانه‌های عمومی بروجرد اظهار داشت: شهرستان بروجرد پنج کتابخانه مشارکتی و پنج کتابخانه نهادی دارد./ج1

برچسب ها: رادیو ، کتابخانه ، نهادینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.