رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس شرق استان تهران گفت: جنگ تحمیلی دفاعی در برابر تمام ابرقدرت های شرق و غرب با ساختاری متفاوت نسبت به جنگ های مختلف در تاریخ دنیا در قالب صف کشی همه قدرت ها مقابل یک کشور بود .

سرهنگ علی رحمانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن در سالروز شکسته شدن حصر سوسنگرد گفت :در دوران دفاع مقدس در فراز های مختلف اتفاقاتی توسط رزمندگان اسلام به عنوان ارزشهای دوران جنگ تحمیلی رقم خورد از نمونه های بارز آن می توان به شکسته شدن حصر سوسنگرد اشاره کرد .

وی در ادامه این مطلب در مورد تاریخ و زمان شکستن حصر سوسنگرد افزود :شکستن محاصره سوسنگرد در 26 آبان ماه سال 59 مصادف با تاسوعای حسینی توسط رزمندگان اسلام صورت گرفت.

رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس شرق استان تهران با اشاره به این موضوع که جنگ تحمیلی دفاعی در برابر تمام ابرقدرت های شرق و غرب بود تصریح کرد :جنگ تحمیلی دفاعی در برابر تمام ابرقدرت های شرق و غرب با ساختاری متفاوت نسبت به جنگ های مختلف در تاریخ دنیا در قالب صف کشی همه قدرت ها مقابل یک کشور بود .

رحمانی با تاکید بر حمایت کشور های مختلف از عراق در دوران دفاع مقدس اضافه کرد :کشور شوروی همراه با کشور های حوزه جنوبی خلیج فارس جاده ها و بنادر خود را تحت اختیار رژیم بعث عراق به منظور فروپاشی نظام جمهوری اسلامی ایران گذاشته بودند .

رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس شرق استان تهران در خاتمه اظهارداشت : کشور هایی مانند فرانسه که هنوز هم دشمنی خود را ادامه می دهنددر کنار آمریکا با ارائه خدمات در حوزه تقویت ارتش عراق از لحاظ امکانات اطلاعاتی و تسلیحات شیمیایی در دوران جنگ تحمیلی علیه ایران فعالیت می کردند./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.