با گذشت بيش از يک دهه از رسوايي تل آويو در سرقت اعضاي بدن شهداي فلسطيني، اين رژيم اعلام کرده است مي خواهد اعضاي مسروقه را بازگرداند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي ؛ سازمان آزاديبخش فلسطين اعلام کرد اسرائيل اعضاي بدن فلسطينيان را که هنگام کالبدشکافي سرقت شده است، به فلسطينيان باز مي گرداند. در سال دوهزار،  يک پزشک اسرائيلي اذعان کرد در دهه هزار ونهصد و نود اعضاي بدن فلسطينياني را که در حمله اسرائيليها کشته مي شدند، در اقدامي که در آن زمان رواج داشت، مي دزديد. 

واصل ابويوسف رئيس کميته اجرايي سازمان آزاديبخش فلسطين گفت اين بخش کوچکي از اقدامات غيرقانوني و نقض حقوق بشر عليه فلسطينيان از طرف اسرائيل است. اسرائيل کارهاي غيرقانوني ديگري از جمله توسعه شهرکهاي يهودي نشين و بازداشت فلسطينيان انجام داده است و مي دهد. دزديدن اعضا بدن شهداي فلسطيني جرم بزرگ است و پزشکان اسرائيل با اين کار عملا اصول اخلاقي را زير پا گذاشته اند. اين کار آنها نقض همه قوانين حقوق بشري است.

دکتر يهودا هيس رئيس موسسه پزشکي قانوني در تل آويو در اعترافاتي گفته است پزشکان در اين مرکز پوست، قرنيه ، قلب و استخوان بدن شهداي فلسطيني را بر مي داشتند. حتي آنها از اجساد اسرائيليها بدون رضايت خانواده شان اعضاي بدن را بر مي داشتند. فلسطينيان معتقدند اين کار اسرائيل از آغاز اشغالگري وجود داشته است. 

يک فلسطيني گفت اين مسئله اي بسيار قديمي است. در گذشته اسرائيل اعضاي بدن فلسطينيان را مي دزديده است. 

يک فلسطيني ديگر گفت مقامات فلسطيني بايد اين مسئله را به سازمان ملل متحد ارجاع دهند و رژيم اسرائيل را براي اينکه اجازه داده است اين جنايات عليه بشريت اتفاق بيفتد، محاکمه کند. پزشک اسرائيلي که اين جنايت را فاش کرد، در سال دوهزار و چهار از سمت خود برکنار شد.

انتهای پیام / 
برچسب ها: خشم ، مردم ، فلسطین ، صهیونیست ، اعضا ، بدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار