درمان و کنترل "دیابت" باید جدی گرفته شود تا در آینده دچار عوارض خطرناک نشوید.

به گزارش خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ بهرام فروزنده‌فر ریاست مدیره و مدیر عامل بنیاد بین‌المللی کنترل و پیشگیری دیابت و انجمن توسعه سلامت مهر پارسی گفت: بنیاد بین‌المللی پیشگیری و کنترل "دیابت" از سال 84 به ثبت رسمی رسید و نزدیک به 12 هزار نفر مددجوی تحت پوشش دارد.
 
وی افزود: در حال حاضر 100 نفر پرسنل فعال در تهران و شهرستان‌ها مشغول به کار هستند هدف این بنیاد غربالگیری و چکاپ رایگان افراد جامعه جهت پیشگیری و کنترل بیماری دیابت است.
 
وی با اشاره به اینکه پدر خود را در سن 52سالگی در اثر بیماری دیابت از دست داده، تصریح کرد: با این وجود به فکر یک بنیاد و جلوگیری از این حوادث ناگوار افتاده و به افراد توصیه می‌کند که دیابتی‌ها به سلامتی خود توجه داشته باشند این بیماری بدون آنکه بدانید در بدن شما شروع به پیشرفت می‌کند و بعد از چندین سال شما را دچار عوارض خطرناک می‌کند.
 
فروزنده‌فر در ادامه تصریح کرد: چاقی از عوامل مستعدکننده دیابت به شمار می‌رود که 5 کیلو اضافه وزن، 5 درصد احتمال ابتلا به دیابت افزای می‌دهد.
 
وی افزود: وقتی به نظر می‌رسد قند خون بالا است که بالا 180 در حالت عادی باشد. با تغذیه مناسب و ورزش می‌توان از افزایش وزن جلوگیری کرد و به وزن ایده‌آل رسید./



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.