افراد باید بدانند "بیماری‌های قلبی" ممکن است علامت زیادی نداشته باشند بنابراین نداشتن علائم به منظور نداشتن بیماری نیست.

دکتر محمد رضا محمد حسنی فوق تخصص قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص راهکارهای ایمن ماندن از سکته قلبی گفت: همه انسانها از تولد تا مرگ می توانند در معرض سکته های قلبی باشند اما اوج بروز سکته قلبی در سنین میان سالگی به خصوص سن 40 سالگی به بالا در کشور ما افراد را تهدید می کنند.

وی اظهار داشت: افراد باید بدانند بیماری‌های قلبی ممکن است علامت زیادی نداشته باشد بنابراین نداشتن علائم به منظور نداشتن بیماری نیست اما چکاپ‌های دوره ای ضروری می باشد.

وی در ادامه گفت: زمینه های بروز به این بیماری 2 دسته اند دسته ای که قابل کنترل نستند از جمله افزایش سن که هر چه سن بالاتر می رود خطر ابتلا به بیماری های قلبی بیشتر می شود و دوم سابقه بیماری قلب در خانواده و همچنین جنسیت بیماری قلبی که در جنس مذکر بیشتر است.

وی خاطر نشان کرد: راهکارهایی که خود افراد می توانند برای جلوگیری از این بیماری رعایت کنند شامل کنترل دوره ای قند خون، چربی خون و فشار خون، اصلاح وزن، تحرک و ورزش فیزیکی پرهیز از مصرف دخانیات، استفاده از غذای سالم مانند سبزیجات، پرهیز از استنشاق هوای آلوده، پرهیز از استرس، پرهیز از غذاهای سرخ کرده و فست فودها است.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار