ارتش سوريه مناطق المعامل و المحالج را در شرق فرودگاه النيرب در حلب به تصرف خود درآورد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه المنار ؛‌این شبکه در خبري فوري اعلام کرد ارتش سوريه توانسته است مناطق المعامل و المحالج را در شرق فرودگاه النيرب در حلب به تصرف خود درآورد.

ارتش سوريه  ضمن آزاد سازي تعدادي از روستاهاي قامشلي ؛  کنترل  هفتاد درصد از اراضي حرستا در ريف شرقي دمشق  نيز به دست گرفته است .

نيروهاي ارتش سوريه همچنین 70 درصد از اراضي  شهر «حرستا» در شمال شرقي استان ريف دمشق را از وجود عناصر القاعده پاکسازي کردند.

 دارين فضل خبرنگار شبکه  تلويزيوني العالم با تهيه گزارشي ميداني از پيشرويهاي ارتش سوريه در اين مناطق  اعلام کرد : ارتش سوريه کنترل 70 درصد از حرستا  را به دست گرفته و بيشتر مناطق اين شهر را از وجود گروه‌هاي مسلح پاکسازي کرده است.وي افزود: حضور عناصر جبهه النصره و ديگر گروه هاي تكفيري وابسته به القاعده در 2 منطقه از حرستا باعث شده  است  درگيري ها همچنان ادامه داشته باشد.

 ارتش سوريه با نصب دوربين هاي متعدد در منطقه، تحركات گروه هاي مسلح را به طور  شبانه روزي زير نظر دارد .خبرنگار العالم به همراه نظاميان سوري ابعادي از فعاليتهاي گروههاي مسلح را در اين منطقه فاش کرد و  تصاويري از يک  شکنجه گاه در حرستا  را پخش کرد .  افراد مسلح   زيرزمين يکي از مساجد اين منطقه را به  شكنجه گاه  تبديل کرده بودند .دارين فضل تأکيد کرد: اين تروريست ها که تمامي جنايات خود را با ادعاي عمل به اسلام انجام مي دهند، در حرستا يک مسجد و چندين نسخه از کتابهاي قرآن کريم را در اين مکان به آتش کشيدند.خبرنگار العالم تصريح کرد اکنون مناطق المدارس، المخفر، الفرن الالي، السياسيه و شهرکهاي العجمي والانتاج تحت کنترل نيروهاي ارتش سوريه قرار دارند.

اکنون عناصر مسلح بيشتر در شهرک السيل و منطقه الثانويه مستقر هستند .. اين مناطق بسيار به دوما نزديکند؛ تيم خبري العالم براي تهيه اين گزارش خود را به خط مقدم و جايي که درگيري نيروهاي ارتش و گروه هاي مسلح همچنان ادامه دارد، رساند. عناصر مسلح هنگام فرار از پايگاه هاي خود، سلاح ها و دوربين ها و حتي ساطورهاي خود را جا گذاشته اند.يکي از نيروهاي ارتش سوريه به خبرنگار العالم گفت: اين دوربين ساخت ژاپن است و نيروهاي ارتش اردن از اينگونه دوربين ها استفاده مي کنند .. روي اين دوربين تاج پادشاه مشخص است.

حرستا يکي از مناطقي است که گروه‌هاي مسلح توجه بسياري به آن دارند، چرا که اين منطقه براي آنها به عنوان نوک پيکان عناصر مستقر در دوما به شمار مي آيد.دوما خطرناکترين محل استقرار عناصر مسلح در ريف دمشق به شمار مي‌آيد.

انتهای پیام /
برچسب ها: ارتش ، سوریه ، فرودگاه ، حلب ، تصرف ، شرق ، منطقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار