از مجموع 580 موزه در کل کشور، سهم علوم و فناوری از این تعداد موزه کمتر از انگشتان دست است.

به گزارش خبرنگار  فناوری نوین باشگاه خبرنگاران؛ دکتر مهرداد وحدتی امروز در سومین همایش موزه علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران که در محل موزه ایران باستان در حال برگزاری است، اظهار کرد: طی این همایش‌ها در نظر داریم جامعه موزه‌های ایران را که از نظر کمیت زیاد ولی از نظر کیفیت سردرگم هستند گرد هم آورده تا ارتباطات آنها با هم قوی‌تر صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه نظام آموزشی از مرحله مطالعه محور به سمت مشاهده محور در حال حرکت است افزود:بنابراین در فاز مشاهده محور یکی از ابزارهای لازم می‌تواند موزه‌های علوم و فناوری باشد.

وی مخاطبان موزه‌های علوم و فناوری را عموم جامعه دانست و گفت: اما گروه اصلی که ما بر روی آن متمرکز هستیم، سطوح دانش‌آموزی است.

رئیس موزه علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران با بیان این که ما در ایران دارای 580 موزه در موضوعات مختلف هستیم، گفت: سهم علوم و فناوری از کل موزه‌های ایران کمتر از انگشتان دست است وتنها، موزه علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران، دولتی است و مابقی موزه‌های علوم و فناوری خصوصی است که به دانشگاه‌ها و یا سازمان‌ها وابسته هستند.

وی با اشاره به اینکه این گونه همایش‌ها در ایران کمتر برگزار می‌شود، اذعان داشت : متخصصان و صاحب‌نظران این حوزه‌ها می‌توانند طی برگزاری این همایش بیشتر با یکدیگر آشنا شوند ویکی از اهداف برگزاری این همایش جلب نظر و توجه مسولان به موزه های علوم و فناوری است.


انتهای پیام/

برچسب ها: علوم ، فناوری ، موزه ، ایران ، باستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.