معاون و اعضا مؤسسه زمين‌شناسي و ژئوفيزيك آكادمي علوم چين با وزير صنعت،معدن وتجارت ديدار كردند. .

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمدرضا نعمت‌زاده» وزير صنعت، معدن و تجارت در اين ديدار گفت: ايران يكي از پرذخيره‌ترين معادن را در سطح منطقه و جهان را داراست كه گستردگي و تنوع مواد معدني موجود در آنها حايز اهميت است.

وي افزود: در حال حاضر شركتهاي زيادي از كشور چين در بخشهاي مختلف صنعتي ايران فعاليت دارند وما آمادگي همكاري بيشتر در زمينه اكتشافات معدني را داريم.

وزير صنعت، معدن و تجارت در ادامه خاطرنشان كرد: زمينه  براي تبادل اطلاعات براي رسيدن به نتايج مطلوب در زمينه اكتشافات معدني در ايران فراهم است.

 نعمت‌زاده در ادامه ضمن تشكر از همكاري آكادمي علوم چين در يكسال اخير، گفت: با افتتاح رسمي ايستگاههاي مشاهداتي پوسته زمين در استانهاي همدان و اصفهان از هم‌‌اكنون مي‌بايست براي ايجاد آزمايشگاه مجهز در كنار ايستگاههاي ياد شده برنامه‌ريزي مشتركي داشته باشيم.

وزير صنعت، معدن و تجارت يادآور شد: در كشور ما جوانان تحصيلكرده در حوزه معدن وجود دارد كه مي‌توانند با مؤسسات مطالعاتي و تحقيقاتي مشترك همكاري نمايند بطوري كه در ساير پروژه‌هاي اكتشافات معدني نيز اين موضوع تسري يابد.

برپايه اين گزارش؛ در اين ديدار «محمدتقي كره‌اي» معاون وزير و رييس سازمان زمين‌شناسي و اكتشافات معدني نيز در اين ديدار گفت: بدنبال امضاء تفاهم‌نامه‌هاي سالهاي 2011 و 2012 مابين اين سازمان و موسسه زمين‌شناسي و ژئوفيزيك آكادمي علوم زمين و انجام مطالعات ميداني درخصوص پوسته زمين ايستگاههاي مشاهداتي در 65 ايستگاه در نقاط مختلف كشور افتتاح شد.
 
كره‌اي در ادامه يادآور شد: با نصب دستگاههاي مجهز و قوي در ايستگاههاي مذكور براي نخستين بار موفق به مشاهدات پوسته زير دريا نيز شديم.

رييس سازمان زمين‌شناسي و اكتشافات معدني در ادامه تصريح كرد: طبق پيش‌بيني‌هاي صورت گرفته توسط طرفين تفاهم‌نامه‌ طي 5 سال آينده شاهد افتتاح ايستگاههاي بيشتري از شمال خاوري تا جنوب و از آذربايجان تا خليج فارس خواهيم بود.

كره‌اي افزود: اطلاعات پروژه‌هاي افتتاحي گام مهمي در اكتشافات مواد معدني، مطالعات زمين‌ لرزه و سوابق گذشته مطالعات پوسته زمين‌شناسي ايران زمين مي‌باشد.

در ادامه اين گزارش؛ «دينگ زهونگلي» معاون موسسه زمين‌شناسي و آكادمي علوم چين گفت: اين موسسه داراي 140 گروه كارشناس بوده كه 60 هزار نفر در آن مشغول مي‌باشند كه 45 هزار نفر از اين تعداد با مدرك فوق‌ليسانس به بالا به امور اكتشافات فني و حرفه‌اي مي‌پردازند.

زهونگلي در ادامه يادآور شد: اميدوارم با همكاري سازمان زمين‌شناسي و اكتشافات معدني جمهوري اسلامي ايران ضمن گسترش همكاريهاي فني و حرفه‌اي اكتشافات معدني و تبادل اطلاعات در زمينه علوم زمين و معدن در آينده نزديك شاهد افتتاح پروژه‌هاي مشترك جديدي باشيم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: آکادمی ، چین ، دیدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار