مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم حرم حضرت فاطمه معصومه(س) از برگزاری دوره امام حسین(ع) شناسی در حرم حضرت معصومه(س) خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام علی قاسمی اظهار داشت: دوره کوتاه مدت امام حسین(ع) شناسی با هدف شناساندن تاریخ ، عاشورا، رفتار، گفتار، معرفت امام حسین (ع) و اصحاب و دشمن شناسی در شبستان نجمه خاتون برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌ها از 26 آبانماه بیان داشت: این دوره ها روزانه در یک جلسه ساعت 18، بعد از اقامه نماز مغرب و عشا برگزار می شود و تا 11 آذر ادامه دارد.

مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم حرم حضرت فاطمه معصومه(س) عنوان کرد: دوره تاریخ شناسی با موضوعاتی چون نسب شناسی و ولادت، از ولادت تا امامت و امامت تا شهادت امام حسین(ع)، 26 تا 28 آبان ماه در این آستان مقدس برگزار می شود.

وی ابراز داشت: همچنین بعد از دوره ذکر شده دوره عاشورا شناسی در سه جلسه و با بررسی ریشه ها و عوامل پیدایش عاشورا، ترتیب وقایع جانسوز عاشورا و آثار و پیامدهای عاشورا در حرم مطهر برگزار می شود.

حجت الاسلام قاسمی تصریح کرد: پس از دوره های گفته شده دوره رفتار و گفتار شناسی با موضوعات سبک زندگی فردی و اجتماعی و وصیت ها و نصیحت ها و دوره معرفت شناسی با موضوعات امام حسین(ع) و قرآن و معصومان(ع) و امام حسین(ع) و عقل گرایی برگزار می‌شود.

مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم حرم حضرت فاطمه معصومه(س) یادآور شد: دوره اصحاب شناسی و دشمن شناسی با بررسی تربیت شدگان و جریان شناسی معارضان امام حسین(ع) دهم و یازدهم آذرماه برگزار می شود.

وی افزود: مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) علاوه بر برگزاری کلاس های قرآن به صورت دائمی دوره های معارفی در مناسبت و ایام خاص به صورت عمومی برگزار می کند./س

برچسب ها: قم ، دوره ، امام ، حسین ، شناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.