کاریکاتوریست‌های ایرانی با وجود کسب موفقیت‌های جهانی و عضویت افتخاری در انجمن‌های خارجی، انجمنی در ایران ندارند.

امیر کاشانی، هنرمند کاریکاتوریست در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران گفت: فعالیت هنرمندان کاریکاتوریست ایران بسیار گسترده است و بسیاری از کاریکاتوریست‌های کشورمان به نسبت کاریکاتوریست‌های برخی کشورها که در حوزه کاریکاتور حرفی برای گفتن دارند شناخته شده هستند.
 


وی اظهار داشت: در حقیقت کاریکاتوریست‌های کشورمان در دیگر کشورها بیشتر معرفی شده‌اند به طوریکه بسیاری از آنها در کنار اینکه مرتباً در رویدادهای بین المللی کاریکاتور که در جهان برگزار می‌شود رتبه‌های برتر را کسب می‌کنند عضو افتخاری انجمن‌های کاریکاتور جهانی نیز هستند.
 
کاشانی تصریح کرد: در ایران انجمنی برای کاریکاتوریست‌ها وجود ندارد و این بسیار تاسف بار است چرا که ایران یکی از قطب‌های اصلی کاریکاتور در جهان است و البته دارای سایت رسمی و برگزیده ایران کارتون نیز هستیم اما نداشتن یک انجمن برای کاریکاتور تعجب‌آور است.
 
این هنرمند کاریکاتوریست با تأکید بر اینکه داشتن انجمن کاریکاتور ساماندهی بیشتر کاریکاتوریست‌ها را  به همراه دارد، گفت: کاریکاتوریست‌هایی که جزو هنرمندان شناخته شده این حوزه هستند به راحتی در رویدادهای جهانی شرکت می‌کنند و نیازی به انجمن ندارند درحالیکه داشتن انجمن کاریکاتور برای در جریان قرار دادن کاریکاتوریست‌ها نسبت به رویدادهای بین المللی، مسابقات و... است و هم چنین در معرفی کاریکاتوریست‌های جوان به منظور شرکت در رویدادهای بین المللی و وارد شدن آنها به جامعه جهانی نقش تعیین کننده‌ای را درپی دارد.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار