مدیرجهاد‌کشاورزی جهرم گفت: براساس پیش بینی‌های صورت گرفته امسال حدود۲۵۰۰ تن خرمالو از ۱۱۰ هکتار باغ‌های خرمالو جهرم برداشت می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، جلال بهجو  اظهار‌کرد: بیش از 140 هکتار از باغ‌های جهرم به کشت خرمالو اختصاص یافته که از این میزان  110 هکتار آن  بارور و بقیه نیز هنوز به مرحله ثمردهی نرسیده است.

وی با اشاره به آغاز برداشت خرمالو از جهرم، افزود: کار برداشت این محصول در شهرستان جهرم به سبب گرم بودن هوا از همه شهرستان‌ها زودتر آغاز و  تا اواخر آذر‌ماه ادامه دارد.

مدیر‌جهاد کشاورزی جهرم با بیان اینکه کاشت خرمالو به سبب مقاوم بودن این درخت به سرما، مورد توجه باغداران  قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: بیشترین باغ‌های خرمالو در شهرستان جهرم به بخش خفر اختصاص دارد.

وی با اشاره به مرغوبیت ارقام کاشت شده خرمالو در جهرم تصریح کرد‌: به سبب مرغوبیت بالای خرمالوی این شهرستان می‌توان آن را به‌راحتی در  انبار ذخیره و به نقاط مختلف ارسال کرد.

بهجو با بیان اینکه از هر هکتار باغ خرمالو در جهرم به طور متوسط 25 تن محصول تولید می شود، گفت: خرمالو تولیدی جهرم از بازار خوبی برخوردار است  و پس از برداشت، به مرکز استان فارس و استان‌های همجوار صادر می‌شود/س.

برچسب ها: برداشت ، خرمالو ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.