نماینده مردم رودبار درمجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد مردم این شهرستان وابسته به محصول راهبردی زیتون است.



به گزارش گروه استانها باشگاه خبرنگاران، عطا الله حکیمی شامگاه شنبه در نشست بررسی مشکلات زیتونکاران رودبار افزود: با توجه به اینکه جمعیت  100 هزار نفری این شهرستان  اقتصاد وابسته به زیتون دارد و اگر مسئولان استان به این مسئله توجهی نداشته باشند مردم منطقه چاره ای جزء مهاجرت ندارند.

وی اظهارداشت: وجود باغ مادری زیتون در علی آباد رودبار، کاشت 52 گونه درخت زیتون داخلی و خارجی، تولید سالانه هفت میلیون اصله قلمه درخت زیتون، فعالیت 50 کارگاه بسته بندی روغن و کنسرو زیتون، صابون پزی و راه اندازی نخستین ایستگاه تحقیقاتی زیتون با سابقه 50 ساله از مزیت هایی است که شهرستان رودبار ( استان گیلان ) را به عنوان یکی از خاستگاه های مهم زیتون در کشور مطرح کرده است.

عضو کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی  گفت:  فعالیت بیش از 24 هزار باغدار شهرستان رودبار در تولید زیتون و فرآورده های این محصول نشان از اهمیت کشت  محصول مزبور در مسیر توسعه بخش کشاورزی گیلان دارد.

وی افزود: باغداران رودباری همه ساله با تولید 13 تا 15 هزارتن زیتون کنسروی و روغنی به ارزش 97 میلیارد ریال نقش مهمی در چرخه اقتصادی استان ایفا می کنند.

حکیمی در ادامه اصلی ترین مشکل زیتون درگیلان را بی توجهی مسئولان به این محصول عنوان کرد و اذعان داشت: هم اکنون زیتونکاران با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند.

وی همچنین با اشاره به قدمت دو هزار ساله زیتون در رودبار افزود: این محصول نقش مهمی در رونق اقتصادی منطقه دارد.

وی در ادامه به بیان مشکلات کشاورزان این شهرستان اشاره کرد و اظهارداشت: کمبود آب کشاورزی، وجود آفت و بیماری، واردات بی رویه زیتون و سایر موارد از مشکلاتی که کشاورزان زیتونکار رودباری با آن مواجه هستند.

عضو کمیسیون اقتصاد و نماینده مردم رودبار مجلس شورای اسلامی در ادامه خواستار توجه بیشتر مسئولان برای رفع این مشکلات شد./ش
برچسب ها: نماینده ، مردم ، رودبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.