مدیرعامل کارخانه کبریت ستاره ممتاز تبریز گفت: 50 درصد کبریت مورد نیاز در ایران توسط این واحد تولیدی تامین و توزیع می شود.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، محمد کبیرنجات در دیدار با دبیر خانه کارگر تبریز،تعامل مناسب با کارگران را عامل موفقیت این کارخانه عنوان کرد و افزود: کارخانه کبریت ممتاز و ستاره ممتاز با همکاری و همراهی کارگران و برنامه ریزی مناسب توانست به فعالیت خود ادامه دهد به طوری که طی 3 سال اخیر از تعداد شاغلین این کارخانه کاسته نشد.

وی با بیان اینکه این کارخانه با صد درصد ظرفیت کار می کند، افزود: کارخانه کبریت ستاره ممتاز تبریز با 270 نفر کارگر با سابقه 90 ساله هنوز با همت و جدیت خاصی به فعالیت های خود ادامه می دهد.

وی با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی و صنعتی برای پا برجا ماندن نیاز به حمایت های دولت دارند، اظهار کرد: دولت با گشایش اعتبار 30 درصدی و تامین نقدینگی که در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد می تواند از واحدهای تولیدی در کشور حمایت کند.

کبیرنجات اضافه کرد: با این کار دوباره نفس تازه ای در کارخانه ها دمیده می شود که به رغم اعلام مسوولین این مهم تاکنون عملی نشده است.

وی گفت: از 9 واحد تولیدی کبریت در کشور فقط سه واحد در حال فعالیت هستند که اجرای بدون برنامه قانون هدفمند سازی یارانه ها و حذف یارانه واحدهای تولیدی و صنعتی، هزینه های سرسام آور حامل های انرژی و مشکلات نقدینگی باعث ورشکستگی و تعطیلی این واحدها شده است.

کبیرنجات با بیان اینکه این مشکلات باعث شد ما نتوانیم چندین ماه از حقوق کارگران را پرداخت کنیم، گفت: با توکل به خدا و حمایت هیات مدیره توانستیم معوقات حقوق کارگران را پرداخت کنیم که در این حین صبر و تحمل کارگران و درک موقعیت از سوی آنان قابل تقدیر است.

به گفته وی طی سه سال اخیر هیچ کارگری از کارخانه کبریت ستاره ممتاز تبریز اخراج نشده است.

وی به پرداخت 50 درصد هزینه دانشگاه کارگران، همسر و فرزندان آنان اشاره کرد و گفت: این اقدام براساس مصوبه هیات مدیره و در جهت برداشتن گامی موثر برای ارتقای سطح علمی کارگران و خانواده های آنان صورت گرفته است.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز نیز در این دیدارگفت: کارخانه کبریت ممتاز و ستاره ممتاز جزو کارخانه های موفق استان آذربایجان شرقی است.

کریم صادق زاده با بیان اینکه باید از صاحب سرمایه، کارخانه و کارگر حمایت شود، افزود: تا زمانی که صاحب سرمایه و کارخانه ای نباشد کارگری هم وجود نخواهد داشت و معافیت از مالیات صادرات اولین اقدام مهم دولت تدبیر و امید برای حمایت از تولید است./س

 

برچسب ها: تولید ، کبریت ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.