رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: صادرات فرآورده‌های لبنی استان در هفت ماه امسال حدود 32 میلیون دلار بوده است که در مقایسه با پارسال 40 درصد رشد داشته است.

 

محمدپور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری افزود: صادرات فرآورده‌های لبنی استان در هفت ماه امسال به بیش از 113 میلیون دلار رسید.

وی با بیان اینکه در مدت مشابه پارسال صادرات فرآورده‌های لبنی استان 81 میلیون دلار بودتصریح کرد:از لحاظ وزنی صادرات فرآورده‌های لبنی استان دراین مدت در مقایسه با مدت مشابه پارسال 34 درصد رشد داشت به طوری که از 56 هزار و 769 تن به 76 هزار و 349 تن افزایش یافت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران به بازارهای هدف صادراتی استان اشاره کرد و گفت: کشورهای عراق، کویت، عربستان و کشورهای حاشیه دریای خزر و آسیای میانه مقصد صادراتی فرآورده‌های لبنی استان هستند.

محمدپور ظرفیت استان در تولید و صادرات فرآورده‌های لبنی را بسیار بالا دانست و افزود: با برنامه‌ریزی مناسب،حل مسائل و مشکلات شرکت‌های تولیدی صادراتی فرآورده‌های لبنی و تامین مواد اولیه این واحدها می‌توان روند رو به رشد صادرات این بخش را حفظ و توسعه بخشید./س

برچسب ها: رشد ، صادرات ، لبنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.