استاد پيشكوست حوزه مرمت مساجد تاريخي شمالغرب كشور و آذربايجان شرقي با حضور مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي تكريم و قدرداني شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، استاد «جبار طايفه يونسي» از معماران بنام و قديمي استان است كه در مرمت مساجد تاريخي شمالغرب و به ويژه آذربايجان شرقي نقش عمده اي داشته است.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي در ديدار با اين معمار برجسته و پيشكوست استان، بر لزوم معرفي چهره هاي تاثيرگذار حوزه هاي مختلف همچون معماري و مرمت استان به منظور معرفي الگوهاي شايسته بومي تاكيد كرد.

تراب محمدي تكريم اساتيد فنون مختلف استان را يك وظيفه خواند و يادآور شد: آذربايجان شرقي با داشتن 150 مسجد و امامزاده تاريخي و ثبت ملي شده يكي از استان هاي غني در اين زمينه است كه منجر به حضور و تربيت استادان برجسته معماري و مرمت نيز در اين خطه شده است.

وي يادآور شد: حضور مرمت گراني چون استات طايفه يونسي سبب شده بسياري از اين مساجد تاريخي با شيوه هاي سنتي اصيل خود مرمت شده و با كمترين تغيير به دست آيندگان برسند.

محمدي ، بيش از 65 سال فعاليت استاد جبار طايفه يونسي در مرمت مساجد تاريخي شمالغرب كشور و آذربايجان شرقي را سابقه اي درخشان از خدمت به مردم ديندار اين منطقه توصيف كرد.

اين مقام مسئول يادآور شد: استاد جبار طايفه يونسي با 83 سال سن و 65 سال فعاليت، به نوعي پير و پدر مرمت گر مساجد تاريخي استان است كه افتخار عنوان پدر شهيد را نيز با خود به همراه دارد/س

 

برچسب ها: مساجد ، تکریم ، تاریخی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.