رئيس سازمان هواپيمايي كشوري گفت: براي پيشبرد اهداف سازمان و براساس اسناد بالادستي و سياست هاي ابلاغي از سوي مقام معظم رهبري، برنامه استراتژيك سازمان هواپيمايي كشوري تدوين مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،عليرضا جهانگيريان در اولين نشست خود با مديران سازمان افزود:  سازمان هواپيمايي كشوري دستگاهي نظارتي و حاكميتي است و موفقيت در صنعت حمل و نقل هوايي مستلزم پيشبرد اهداف و برنامه هاي سازمان به عنوان مرجع حاكميتي آن خواهد بود.

معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينكه صنعت هوانوردي يكي از پيچيده ترين صنعت هاست و به همين دليل مديريت در اين صنعت تخصص خاصي را مي طلبد گفت: وظيفه ي خطير و سنگيني بر دوش سازمان هواپيمايي كشوري نهاده شده چرا كه با بروز ضايعه اي در صنعت و يا حصول موفقيتي درآن همه نگاهها به سمت اين سازمان سوق داده مي شود.

وي با بيان اينكه سازمان هواپيمايي كشوري مجموعه اي با تجربه و قديمي است افزود: تمام كساني كه در اين سازمان فعاليت مي كنند از سوابق و تجربيات ارزشمندي برخوردارند اين در حالي است كه سرمايه با ارزش تجربه و تخصص را در هر مجموعه اي به راحتي نمي توان ايجاد كرد.

رئيس سازمان هواپيمايي كشوري در ادامه عنوان كرد: با پشتوانه تخصص و تجربه مديران و كارشناسان اين سازمان در نظر داريم در جهت رسيدن به اهداف ترسيمي در سند چشم انداز 1404 گام هاي بلندي برداريم.

جهانگيريان يادآورشد: دستيابي به اين مهم ابتدا مرور واقعيت هاست هرچند در صنعت حمل و نقل هوايي كه همواره در معرض تحريم ها و فشارهاي بين المللي قرار داشته تلاشهاي گسترده اي صورت گرفته اما بايد بپذيريم انتظارات بيش از اين است و نبايد از كنار واقعيت ها ساده انگارانه عبور كنيم و تمام كاستي ها را ناشي از تحريم بدانيم.

معاون وزير راه و شهرسازي دستيابي صنعت هوانوردي كشور به جايگاه اول منطقه در چشم انداز1404 را منوط به تمركز و پشتوانه نيروي انساني متخصص و متعهد دانست و گفت: با تمركز در هر زمينه پيشرفت محقق مي شود، چرا كه ما در هفت سال گذشته به لحاظ علمي در منطقه از رتبه سوم برخوردار بوديم اما هم اكنون با پشتوانه نيروي انساني متخصص و حمايت هاي رهبر معظم انقلاب توانستيم رتبه اول در منطقه را از آن خود كنيم اين در حالي است كه در پيشرفت علمي همواره تحت فشارهاي بين المللي قرار داشيتم.

وي خطاب به مديران سازمان هواپيمايي كشوري ابرازداشت: كار براي انجام بسيار و زمينه براي فعاليت و پيشرفت مساعد است و با تفاهماتي كه با مقام عالي وزارت راه و شهرسازي و دولت صورت گرفته در آينده نزديك جهش چشمگيري در اين صنعت صورت خواهد گرفت.

رئيس سازمان هواپيمايي كشوري خاطرنشان كرد: در دوره جديد با تكيه بر علم، تجربه و تخصص در كنار تعهد و اخلاق در نظر داريم شاخص هاي صنعت را ارتقا دهيم و در اين شاخص ها ايمني اولويت سازمان هواپيمايي كشوري است چرا كه خواسته مردم تامين و ارتقا ايمني در اين صنعت است.

جهانگيريان تصريح كرد: با اقدامات و برنامه ريزي هاي صورت گرفته نه تنها بايد به مردم اطمينان دهيم تا با خيال راحت اين بخش را براي سفر انتخاب كنند بلكه شرايط را به گونه اي فراهم كنيم تا همه احاد ملت از اين صنعت استفاده كنند.

معاون وزير راه و شهرسازي تاكيد كرد: در اين مسير براي پيشبرد اهداف سازمان و براساس اسناد بالادستي مرتبط با صنعت و سياست ابلاغي مقام معظم رهبري، با تدوين برنامه استراتژيك و برنامه ريزي يك ساله و 5ساله در هر حوزه (در چارچوب برنامه پنجم توسعه) و پيشرفت رو به جلو، براي بازكردن گره هاي احتمالي در سازمان و صنعت گام بر مي داريم.

وي با بيان اينكه تحقق اين امر مستلزم برخورداري از آمار و اطلاعات دقيق و منظم است، افزود: با استفاده از روشهاي سنتي برنامه ريزي به ويژه در صنعت حمل و نقل هوايي از كارآمدي مناسبي برخوردار نخواهيم بود.

رئيس سازمان هواپيمايي كشوري خاطرنشان كرد: بايد از همه ابزارها استفاده كنيم تا گردش آمار و اطلاعات به راحتي صورت گيرد و بتوانيم برنامه اي مبتني بر واقعيات تدوين، امكان رصد پيشرفت ها به صورت آنلاين فراهم، كمي و كاستي هاي صنعت شناسايي و عقب ماندگي ها جبران شود.

جهانگيريان با بيان اينكه تحول در سازمان هواپيمايي كشوري كليد پيشرفت و توسعه صنعت هوانوردي است، اظهارداشت: با تلاش و پشتكار شما و شناسايي و استفاده مناسب از اهرمهاي نظارتي و مديريتي كه در اختيار داريم، به طور حتم تا پايان سال تحولات معني داري در صنعت هوانوردي ايجاد خواهد شد.

وي خطاب به مديران سازمان بيان كرد: براي اجراي خصوصي سازي و آزادسازي بايد ابتكار عمل را در دست بگيريد و با بررسي و تحقيقات گسترده در شاخه هاي مختلف، نقش سازمان هواپيمايي كشوري را همواره در جايگاه مناسب خود قرار دهيد و اعتماد مردم به اين سازمان را جلب كنيد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار