مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرندگفت: این شهرستان به دلیل داشتن آب وهوای مناسب برای کشت و تولید زعفران در آذربایجان‌شرقی، به قطب تولید این محصول تبدیل و پیش بینی می شود با برداشت آن از سطوح زیر کشت، 320 کیلو گرم زعفران امسال از این شهرستان به بازارهای داخلی و خارجی صادر شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، رحیم زاده  در گفتگو با خبرنگاران گفت: از 11 هزار هکتار اراضی زراعی این شهرستان ، امسال 85 هکتار آن به کشت زعفران اختصاص یافته و پیش‌بینی می‌شود320 کیلو زعفران مرغوب و با خلوص بالا قابلیت صدور به بازارهای داخلی و خارجی را یافته ودرآمد بهره برداران از این راه قابل توجه خواهد بود.

وی میزان برداشت زعفران در هر هکتار را 4 تا 5/4 کیلوگرم اعلام کرد و گفت: در حال حاضر یک کارگاه فرآوری این محصول به صورت فله‌ای و فرآوری شده در سطح شهرستان به فعالیت مشغول است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند با اشاره به اینکه ایران اسلامی بالغ بر60 درصد تولید جهانی این محصول را به خود اختصاص داده و بزرگ‌ترین تولیدکننده زعفران از نظر کمی و کیفی درسطح جهان محسوب می شود، گفت: با توجه به نیاز اندک این محصول به آب که از عوامل محدود کننده تولید کشاورزی درسطح این شهرستان است، سطح زیر کشت و تولید آن درسال‌های اخیر با حمایت های سازمان متبوع از افزایش چشمگیری برخوردار گردیده، بطوری که درآمد عده قابل توجهی از بهره برداران در منطقه که با کمبود شدید منابع آب مواجه می‌باشد، از طریق تولید این محصول تامین شده است.

رحیم زاده ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی های انجام یافته کارشناسی، امسال تولید زعفران در بناب مرند، نسبت به سال‌های قبل از 15 درصد افزایش کمی برخوردار خواهد بود./ش

برچسب ها: زعفران ، صادر ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.