محمد نهاوندیان در خصوص واگذاری مسئولیت ریاست اتاق ایران گفت : هیئت نمایندگان برای انتخاب شخص جدیدی جهت سپردن مسئولیت ریاست اتاق ایران جلسه آینده تصمیم‌گیری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمد نهاوندیان رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی ایران در بیست و هشتمین هیئت نمایندگان اتاق ایران با بیان اینکه عاشورا یک نهیب و یک پیام اقتصادی برای فعالان اقتصادی داشت گفت: امام حسین (ع) در یک نهیب عاشورایی به مالداران و متمولین لشگر دشمن گفت که خاموش باشید و سخنان مرا بشنوید چرا که شکم‌های شما از مال حرام انباشته شده است. 

وی افزود: به گفته امام حسین (ع) مال حرام اثر وزنی دارد و مانع از این می‌شود که انسان‌هایی که از مسیر حق جدا شدند دوباره مسیر حق را بیابند و برگردند. 

نهاوندیان با اشاره به اینکه امام حسین (ع) مال دنیا را برای اجرا و ادای حق می‌خواست اظهار داشت: فعالان اقتصادی باید بدانند که اقتصاد را وسیله رشد معنوی خود و جامعه قرار دهند. 

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اظهار تأسف از درگذشت حبیب الله عسگراولادی اظهار داشت: وی (عسگراولادی) هیچگاه به سبب منابع اقتصادی از بیان مواضع اصولی کوتاه نمی‌آمدند. 

نهاوندیان با تأکید بر وظایف یک فعال اقتصادی گفت: یک فعال اقتصادی باید بداند که بهترین جای خرج کردن پول‌هایی که درآورده است کجاست ، اتاق‌ها و تشکل‌های اقتصادی در کشور باید سعی شان به این باشد که در کنار راه اندازی این تشکل‌ها و اتاق‌ها ده‌ها و صد‌ها موسسه خیریه راه اندازی شود.

وی ادامه داد: ما اقتصاد صدقه‌ای را شفا بخش نمی‌دانیم و باید توانمندسازی نیازمندان مسیر و سمت و سویی باشد که اقتصاد کشور و نیز فعالان اقتصادی به سمت آن حرکت کنند. 

وی با تأکید بر اشتغال زایی توسط فعالان اقتصادی اظهار داشت: به طور مثال باید پرداخت یارانه از شکل و صورت کنونی آن به سمت بسترسازی برای اشتغالزایی برود ، یارانه باید به کسانی پرداخت شود که واقعا محتاج این کمک هستند و چنانچه کسانی که نیاز به کمک ندارند باید به صورت داوطلبانه این موضوع را اعلام کنند. 

نهاوندیان با اشاره به ایجاد سرمایه گذاری در واحد‌ها و بنگاه‌های اقتصادی از سوی فعالان اقتصادی گفت: گام بزرگی که فعالان اقتصادی می‌توانند برای خلق حماسه اقتصادی بردارند انجام سرمایه گذاری‌های جدید در ایجاد واحدهای صنعتی جدید و راه اندازی مجدد واحدهای تعطیل شده است. 

نهاوندیان با اشاره به ورود جمعیت ۴ میلیونی فارغ التحصیلان جدید به بازار کار گفت: اگر فکری برای ایجاد اشتغال این افراد فراهم نشود به زودی ۴ میلیون جوان تحصیل کرده به خیل جمعیت بیکاران کشور اضافه می‌شود. 

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به رویکرد جدید دولت در ابتکار دیپلماتیک که حتی دشمنان را نیز شگفت زده کرده گفت: مذاکره کنندگان ما باید احساس عزت و اقتدار کنند و این احساس اقتدار از حمایت ملت برمی خیزد ، مذاکره کنندگان حق دارند که انتظار داشته باشند مردم از آن‌ها حمایت کنند چرا که این حمایت به آن‌ها قدرت و خلاقیت می‌دهد. 

در پایان سخنان  وی از هیئت نمایندگان خواست تا با بالا بردن دست خود ، حمایت این تشکل اقتصادی را از مذاکره‌کنندگان و ابتکار عمل دیپلماسی کشورمان اعلام کنند که تمامی فعالان اقتصادی حاضر در جلسه بیست و هشتم هیئت نمایندگان اتاق ایران با بالا بردن دست خود حمایت رسمی خود را از هیئت دیپلماسی کشور اعلام نمودند. 

در پایان این جلسه محمد نهاوندیان در خصوص واگذاری مسئولیت ریاست اتاق ایران اظهار داشت: هیئت نمایندگان برای انتخاب شخص جدیدی جهت سپردن مسئولیت ریاست اتاق ایران جلسه آینده تصمیم‌گیری می‌کنند. 

گفتنی است، اینگونه برداشت می‌شود که نهاوندیان به صورت تلویحی استعفای خود را از ریاست اتاق ایران اعلام کرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: اتاق ، بازرگانی ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار