مجري طرح تجهيز معدن و احداث کارخانه طلاي زرشوران از افتتاح اين طرح به عنوان بزرگترين کارخانه طلاي کشور تا پايان آذر ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حسينقلي قوانلو گفت: راه اندازي سرد کارخانه آغاز شده است و تا اواخر آذر ماه نيز راه اندازي گرم آغاز و کارخانه آماده افتتاح خواهد شد.

وي افزود: به دليل زمان بر بودن فرايند اکسيداسيون، توليد شمش آن تا دو ماه آينده خواهد بود.

قوانلو، پيشرفت فيزيکي اين طرح را بيش از 90درصد اعلام کرد و گفت: با راه اندازي اين طرح علاوه بر توليد 3 تن طلا سالانه يک تن و 250 کيلوگرم نقره و 500 کيلوگرم جيوه توليد خواهد شد.


قوانلو افزود: علاوه بر ايجاد اشتغال مستقيم براي 176 نفر در کارخانه و 100 نفر در بخش معدن، پيش بيني مي شود ميزان اشتغال غيرمستقيم آن حدود 10 برابر ارقام ياد شده (در مجموع حدود 2600 نفر) باشد.

وي ادامه داد: براي اجراي اين طرح تاکنون در مجموع 834 ميليارد ريال و 15 ميليون و 200هزار يورو سرمايه گذاري شده است.

قوانلو ذخيره اوليه زرشوران را حدود 55 تن طلاي خالص با عيار ميانگين 5.7 ذکر کرد و گفت: با  حفاري هاي بيشتر ذخيره قطعي معدن به 110 تن طلا رسيده و به دليل افزايش ذخيره، مصوبه ساخت يک کارخانه سه تني ديگر براي توسعه در کنار اين طرح و پروانه بهره برداري آن دريافت شده است.

قوانلو افزود: عمليات اجرايي طرح توسعه کارخانه زرشوران از ارديبهشت سال 93 آغاز مي شود و با اتمام آن تا نيمه نخست سال 94، ظرفيت مجتمع زرشوران در مجموع به شش تن طلا، دو و نيم تن نقره و يک تن جيوه خواهد رسيد.

زرشوران در حدود 35 کيلومتري شهرستان تکاب در استان آذربايجان غربي واقع است.

انتهای پیام/
برچسب ها: کارخانه ، طلا ، زرشوران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار