مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: تعداد 15 پرنده که توسط صیادان غیر مجاز زنده گیری شده بود توسط محیط بانان این سازمان نجات داده شد و در این رابطه تعداد 7 صیاد غیر مجاز دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران زاهدان، خسرو افسری اظهار کرد: همه ساله با شروع فصل مهاجرت پرندگان شکاری به مناطق گرمسیری از جمله زیستگاه‌های طبیعی شهرستان ایرانشهر و همچنین نوار ساحلی چابهار فعالیت غیر مجاز صیادان نیز افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه در همین راستا نسبت به تدابیر ویژه و افزایش گشت‌های کنترلی در این مناطق اقدام شده‌است ادامه داد: در این راستا محیط‌بانان این سازمان موفق شدند در گشت‌های محیطی نسبت به شناسایی و تخریب بیش از 400 تله زنده‌گیری پرندگان در این مناطق اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش محیط بانان این سازمان موجب شد تا تعداد 56 عدد کوخه تخریب و 12رشته تور زنده‌گیری به همراه تعداد 15 قطعه پرنده از متخلفان کشف و ضبط و در این رابطه تعداد 7 صیاد غیر مجاز نیز دستگیر شوند.

افسری با اشاره به اینکه دشت های ایرانشهر و دلگان زیستگاه مناسبی جهت زمستان گذرانی پرندگان حمایت شده و مهاجر از جمله هوبره است افزود: گشت های کنترلی و محیطی این سازمان منجر به شناسایی و انهدام بیش از 400 تله زنده‌گیری هوبره در این مناطق شده است.

وی تصریح کرد: همه ساله با شروع فصل پاییز مناطق گرمسیر و نوار ساحلی چابهار میزبان بسیاری از پرندگان از خانواده شاهین سانان از جمله شاهین، بالابان و بحری است و در این راستا تلاش صیادان به منظور تله گذاری و صید این پرندگان به صورت زنده روند افزایشی دارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.