مدیر کل کتابخانه های عمومی استان کرمان گفت : استان کرمان در حوزه مراجعان و منابع دیداری و شنیداری کتابخانه ها رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، محمد جواد حسین زاده به مناسبت آغاز هفته ی کتاب ، در دیدار جمعی از کتابداران کرمان ، افزود : استان کرمان در حوزه مراجعان و منابع دیداری و شنیداری کتابخانه ها رتبه سوم ، امانت دادن کتاب چهارم ، تعداد اعضا پنجم ، تعداد کتابخانه ها هفتم و تعداد کتاب رتبه هشتم کشوری را دارا است.

وی خاطرنشان کرد : از ابتدای امسال تاکنون 2 میلیون و 100 نفر به کتابخانه های استان کرمان مراجعه کرده و کتابداران بیش از یک میلیون و 450 جلد کتاب از کتابخانه های عمومی استان کرمان به دوستداران کتاب امانت داده اند.

حسین زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر122 باب کتابخانه عمومی در استان کرمان فعالند ، افزود: این کتابخانه ها 65 هزار مترمربع فضا دارند.

وی با بیان اینکه در استان کرمان 61 انجمن کتابخانه عمومی وجود دارد ، افزود: بیش از 560 نفر عضو این انجمن ها هستند.

حسین زاده گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 150 جلسه با 760 مصوبه در انجمن کتابخانه های استان برگزار شده که از این تعداد 647 مصوبه به مرحله اجرا در آمده است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون 24 کمیته نهضت مطالعه مفید در استان وجود دارد.

حسین زاده با بیان اینکه 63 کانون ادبی با 4 هزار نفر عضو در استان کرمان وجود دارد ، افزود : بیش از 66 کانون قرآن و نهج البلاغه با 3 هزار و 500 نفر عضو و 23 کانون مطالعاتی با 17 هزار عضو در کتابخانه های استان کرمان فعالند.

وی تعداد ایستگاههای مطالعه در استان را 17 مورد عنوان و اعلام کرد: در این ایستگاهها 250 هزار جلد کتاب وجود دارد.

حسین زاده با اشاره به نقش موثر خیران در ساخت کتابخانه ها ، خاطر نشان کرد: در استان کرمان 23 هزار کتابخانه با 15 هزار متر مربع زیر بنا به همت خیران ساخته شده است.

وی با اعلام اینکه در حوزه فرهنگی، کتابخانه ها باید به سمتی بروند که علاوه بر امانت کتاب ، مسابقات کتاب خوانی هم برگزار کنند ، یادآور شد: در بیست و یکمین دوره هفته کتاب ، 40مسابقه کتابخوانی با موضوعات استانی در استان کرمان برگزار می شود که تاکنون 250 هزار نفر در این مسابقات نام نویسی کرده اند.

وی به اجرای بیش از 40 عنوان برنامه در هفته کتاب در استان اشاره و خاطرنشان کرد: عطرافشانی قبور مطهر شهدا ، ایجاد کانون های ادبی ، قصه خوانی ، روخوانی کتاب ، برگزاری مسابقه ، جلسات نقد و بررسی کتاب و عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی از مهمترین برنامه های هفته کتاب در استان کرمان است./س


برچسب ها: کرمان ، رتبه ، سوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.