رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به عوامل مهم در آزادسازی سوسنگرد گفت: امروز دشمن همان اهداف سال اول جنگ تحمیلی را برای براندازی نظام و انقلاب اسلامی دنبال می‌کند و ترکیبی از مولفه‌های سخت و نرم را به میدان آورده و با عوامل رسانه‌ای و دیپلماتیک خود در چارچوب طرح ایران هراسی و مهار نظام اهداف خود را تعقیب می‌کند.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛  حجت‌الاسلام والمسلمین "سید علی محمد آل‌هاشم" رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، در همایش بررسی و تحلیل سلسله عملیات‌های غرب اهواز، در سال اول جنگ با محوریت آزادسازی سوسنگرد و تبیین نقش مقام معظم رهبری در این عملیات، که در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس) برگزار شد، اظهار داشت: باید درباره این عملیات از بخش مهم مقام معظم رهبری به نیکی یاد کرد و همچنین به یاد داشت که نیروهای ارتش، سپاه و بسیج همه باهم بودند.
 
وی افزود: عملیات آزادسازی سوسنگرد یعنی نجات اهواز و خوزستان و کلید حفظ اهواز و صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران بود.
 
حجت‌الاسلام آل‌هاشم تصریح کرد: امروز از خط سوسنگرد و از پایان جنگ تحمیلی سال‌ها می‌گذرد اما مروری گذرا از این ایام درس‌های بزرگی برای ملت‌های آزاده جهان و ملت بزرگ ایران دارد که می‌تواند در بزنگاه‌های تاریخی نجات یک ملت را رقم زده و کشور را از تلاطم امواج سهمگین بلایا عبور دهد و به ساحل آرامش و آسایش برساند.
 
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه دفاع همچنان باقی است، گفت: پس از پایان جنگ تحمیلی نیز دشمن در توطئه چینی حتی یک لحظه هم تردید نداشته و هر آنچه از عده و عده داشته به صحنه آورده تا همان هدف اولیه خود یعنی براندازی نظام و خاموش کردن امواج انقلاب اسلامی را از طریق طراحی و اجرای راهبردهای گوناگون پیگیری کند.
 
وی افزود: دفاع مقدس درس‌ها و عبرت‌های ارزشمندی برای ملت بزرگ ایران به ارمغان آورده که یکی از آن درس‌ها عدم اعتماد به دشمن است.
 
حجت‌الاسلام آل‌هاشم اظهار داشت: اگر در آن مقطع نظام به دشمن اعتماد می‌کرد و دست از مقاومت بر می‌داشت، معلوم نبود کشور به کجا می‌رسد و معلوم نبود دشمن متجاوز به کیفر خود برسد.
 
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تصریح کرد: درس دیگر دفاع مقدس ولایت‌مداری و بصیرت بود و اگر در آن دوران پیروزی بزرگی برای ملت ایران با اتکاء به ولایت و فرماندهی حضرت امام خمینی(ره) رقم زده شد، امروز نیز ولایت‌مداری تنها راه تضمین کننده پیروزی برای ملت ایران است.
 
وی با اشاره به اینکه دشمن به صورت علنی و آشکار و با تمام قوت در مقابل نظام ایستاده و از همه مولفه‌های خود استفاده می‌کند، گفت: اگر در گذشته دشمن چهره تزویر و ریا را پشت رژیم‌های سرسپرده مانند صدام پنهان می‌کرد و توطئه‌های خود را زیرسایه این عوامل شیطانی خود انجام می‌داد اما امروز با عوامل رسانه‌ای و دیپلماتیک در چارچوب طرح ایران هراسی و مهار نظام اهداف خود را تعریف می‌کنند.

این مقام مسئول افزود: مقطع فعلی بسیار حساس است و دشمن با تغییر راهبردهای خود همان اهداف سال اول جنگ تحمیلی را دنبال می‌کند.
 
حجت‌الاسلام آل‌هاشم اظهار داشت: دشمن با ترکیبی از مولفه‌های سخت و نرم به میدان آمده، از یک طرف با عبارت همه گزینه‌ها روی میز است، جمهوری اسلامی را تهدید به حمله نظامی کرده و درپی مهار و خنثی سازی قدرت منطقه‌ای ایران است و از سوی دیگر با تحریم‌های ظالمانه سعی در ایجاد نارضایتی در کشورمان را دارد.
 
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تصریح کرد: اگر در دوران دفاع مقدس دشمن فقط راهبرد نظامی را دنبال می‌کرد، امروز راهبردهای متنوعی را علیه انقلاب و نظام اسلامی در پیش گرفته است.
 
وی با اشاره به عواملی که کشورمان را در دوران دفاع مقدس پیروز کرد، گفت: اطاعت محض از فرمایشات فرمانده معظم کل قوا ولی امر مسلمین انشاءالله ما را به پیروزی نهایی خواهد رساند و همانطور که خداوند در قرآن فرموده؛ اگر به دین خدا کمک کنید، خدا هم به شما کمک می‌کند.
 
حجت‌الاسلام آل‌هاشم با اشاره به نکات مهم عملیات آزادسازی سوسنگرد اظهار داشت: اولین نکته نقش امام خمینی(ره) به عنوان ولی فقیه بود که در پیام تاریخی با قید زمانی فرمودند؛ سوسنگرد باید تا فردا آزاد شود.
 
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: دومین نکته نقش مقام معظم رهبری به عنوان نماینده امام(ره) است که علی رغم مخالفت‌های بنی صدر برای در اختیار قراردادن نیرو با مرحوم آیت‌الله اشراقی داماد امام(ره) صحبت کردند تا این پیام صادر شد.
 
وی تصریح کرد: سومین نکته پیام مقام معظم رهبری به فرمانده لشکر 92 زنده یاد قاسمی است و همینطور تعیین امیر شهید سرلشکر فلاحی به عنوان مباشر عملیات و در خاطرات مقام معظم رهبری نیز به این موضوع اشاره شده تا اینکه صبح این عملیات صورت گرفت.
 
حجت‌الاسلام آل‌هاشم با اشاره به ولایتمداری کارکنان ارتش و فرمانده وقت لشکر 92 زنده یاد قاسمی و فرمانده محترم تیپ 2 این لشکر زنده یاد شهبازی گفت: علی رغم اینکه بنی صدر دستور داده بود تا نیرو در اختیار این عملیات قرار ندهند، این ولایت‌مداری برای انجام فرمان امام به طور اکیدی به خواست خدا انجام شد.
 
وی افزود: در 25 آبان 59 یعنی یک روز مانده به عملیات قطب زاده معدوم رئیس صدا و سیما اعلام کرد که سوسنگرد اشغال شده تا روحیه رزمندگان پایین بیاید و حتی بعد از آزادسازی سوسنگرد اطلاعیه 299 ستاد مشترک ارتش از تلویزیون پخش نشد.
 
حجت‌الاسلام آل‌هاشم اظهار داشت: پنجمین نکته این عملیات وحدت نیروهاهی مسلح اعم از ارتش، سپاه ،بسیج، ژاندامری، ستاد جنگ‌های نامنظم و نیروهای مردمی بود.
 
وی تصریح کرد: ششمین نکته این عملیات این است که نجات خوزستان با این عملیات محقق شد و اهواز نجات پیدا کرد و گرنه معلوم نبود سرنوشت جنگ چه باشد.
 
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خاطرنشان کرد: نقش رسانه ملی، خبرنگاران و خبرگزاری‌ها بسیار مهم است، زیرا می‌تواند در بازسازی اوج افتخارات ملت ایران رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس نقش ارزشمندی ایفا کند.
 
 انتهای پیام/
برچسب ها: سازمان ، عقیدتی ، سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار