بازرگانان و ساکنان جزیره قشم آزادی تردد موقت خودروهای پلاک منطقه آزاد را به سرزمین اصلی خواستار شدند .

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس براساس بخشنامه گمرک ایران ، گمرکات قشم ، کیش و چابهار از ابتدای مهر امسال از صدور پروانه ورود موقت برای خودروهای سواری دارای پلاک این مناطق منع شدند.

مدیر عامل مؤسسه بازرگانان عالی توسعه تجارت قشم گفت : این خواسته در دیدار اعضای شورای هماهنگی و همکاری فعالان بخش خصوصی مناطق آزاد کشور با قائم مقام دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور مطرح شد و مردم و فعالان اقتصادی در جزیره قشم هم در تماس با این مؤسسه همین خواسته را داشتند .

اسلامی افزود : در این دیدار ، معزالدین تردد این خودروها را به سرزمین اصلی از حقوق اولیه همه کسانی دانست که با تحمل سختی های این جزیره برای توسعه و اعتلای ایران عزیز تلاش می کنند.

تا پیش از صدور این بخشنامه ، صاحبان خودروهای سواری پلاک این مناطق با انجام تشریفات گمرکی و خروج موقت خودرو از این مناطق ، می توانستند به مدت یک ماه در سال در داخل کشور تردد کنند.

مدیر عامل مؤسسه بازرگانان عالی توسعه تجارت قشم همچنین افزایش شعاع تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد قشم در استان هرمزگان را از دیگر خواسته های مردم و فعالان اقتصادی جزیره قشم خواند و گفت : همانطور که خودروهای پلاک منطقه آزاد اروند تا مرکز استان خوزستان یعنی اهواز حق تردد دارند ، شایسته است مسئولان این حق را برای مردم قشم نیز قائل شوند.

اسلامی گفت : ماه آینده با ترکان دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور در این باره نشستی برگزار می شود .

اسلامی همچنین دوگانگی مدیریت در تصمیم گیریهای جزیره قشم را مانع اصلی در روند توسعه این جزیره دانست و گفت : دولت با ارائه لایحه گسترش محدوده منطقه آزاد قشم به تمام جزیره قشم به مجلس شورای اسلامی ، می تواند این مانع را از میان بردارد.

مدیر کل گمرک قشم اول مهر گفته بود : خودروهای خارجی با پلاک قشم هر سال یک ماه میتوانستند وارد سرزمین اصلی شوند که با اطلاعیه گمرک جمهوری اسلامی ورود آنها ممنوع شد .

سعیدی افزود : بطور میانگین ماهانه 100 خودروی سواری خارجی پلاک قشم ، با دریافت گذر موقت وارد سرزمین اصلی می شدند.

پارسال هزار و 20 خودروی گذرموقت از قشم وارد سرزمین اصلی شدند ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.